Working at Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Working at Franz Josef - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Working at Franz Josef

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

16 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

JA! en ik ben weer ok!
Ik heb mijn dipje gehad, dat ik had gekegen na de kleine degradatie van leefomstandigheden.
Nu ben ik gewend, ingewerkt, kan het nieuw zeelandse gebrabbel iets beter verstaan, dus dat werkt ook makkelijker.
Bovendien heb ik meer zekerheden, en die had ik niet toen ik aankwam, en dat geeft je nog meer een gevoel van ontreddering.
Ik heb afgesproken dat ik tot eind maart hier werk, maar als het even kan, dan piep ik er wat eerder tussenuit. Anders zou ik maar een maand overhouden, en dan kan ik nooit al mijn verdiende geld opmaken:p. Nee, dat hoeft ook niet, maar wat ik bedoel is dat ik niet zoveel nodig heb, en dan zou het zonde zijn om hier te werken, want werken kan je overal. Dat moet ik dus nog even overleggen met de baas, maar ik denk eigenlijk dat het geen probleem is. Als het aan mij ligt ben ik dus half maart klaar daar.

Verder worden de financien op dit moment geregeld. Mijn taxnumber, dat je nodig hebt om te mogen werken, word waarschijnlijk nu aangevraagd, en met mijn accountnumber, bankrekening dus, moet ik wachten to ik een keer in een andere stad ben, maar dat kan ook als ik een keer met mijn collega's meerijd.

Verder werk ik twee keer zoveel als ik in Holland doe, en ik vind het niet eens erg, ik hou er eigenlijk wel van. Gister was wel extreem, 15 uur gewerkt.

Niet ongerust worden, ik let goed op mezelf, en slaap genoeg.

het is hier nu weer stralend weer, en voor het eerst deze week kan ik de bergen zien. Niet te geloven, als ik broccolie sta te snijden, kijk ik uit het raam, en zie ik de top van mount cook boven het regenwoud uitsteken. ook kan ik 2 gletsjers zo vanuit mijn afwasplekkie zien. over uitzicht gesproken.

Ik ben ondertussen al wat hoger opgewaardeerd, de chefs weten nu dat ik in Holland ook heb gekookt, en ik doe dus ook meer van dat soort klusjes. Een kok in NZ betekent veel meer als een kok in Holland, dus ik ben zeker opgewaardeerd. Als je hier zegt dat je een "assistant chef" bent, dan gaan de wenkbrauwen even omhoog, -->respect<-- :p

Ook de oplader van mijn camera kan ik waarschijnlijk zelf ophalen, als ik meerijd met een van de andere keukenhulpjes. Mijn kamergenoot gaat na het werk nog wel eens naar Christchurch, en komt dan 's ochtends om 5 uur terug, om dan weer aan het werk te gaan. CC is 5 uur rijden vanaf hier.
Dat betekent dat ik er inderdaad een paar keer op uit trek, want in dit dorp is niks te vinden, geloof me, bedenk iets, en je kunt het hier niet kopen.

Geen schoenen, geen bank, geen elektroshop, geen camera's dus, en al helemaal geen oplader voor mijn aldi-camera.

Zo, en nu is het geld op van deze computer, ik ga weer aan het werk.

Qiwi

  • 16 Januari 2008 - 09:41

    Ruubert:

    Hee Sjakie!
    Ben je dus tot maart full time aan het werken? Hopelijk heb je ook een beetje vrij zodat je nog wat kan gaan doen....

    Groetjes!

  • 16 Januari 2008 - 11:11

    Jaimy:

    het klinkt echt als een gehucht zoals je ze hier niet eens hebt. en ik hoop dat je nog ergens anders werk vind voor maart anders word het wel heel kort reizen. nog veel plezier en succes.

    ciao

  • 16 Januari 2008 - 12:32

    Bastiaan:

    Hey ventje

    In dat gat van jouw is nog bijna minder te krijgen als dat ik kon krijgen midden op de oceaan. Maar goed een ding is het zelfde je moet er veel te hard werken;-). Hoop dat je niet zo lang hoeft te werken en dat je eerder kan gaan rondtrekken.

    Groetjes je

    Broer

  • 16 Januari 2008 - 12:50

    Myrt:

    Ey lieve gekke qiwi,

    Tóp dat uitzicht! Lijkt me heerlijk, ga je ook nog Mount Cook op? Dat is vernoemd naar 'James Cook' hé, waar dat boek ook over ging (en 'ontdekker' van NZ.) Jij bent een beetje mijn James Cook, met als verschil dat ik geen twee kinderen heb als je terug komt :P...
    En eet je al rood vlees inmiddels :P
    maargoed... ik wacht natuurlijk weer op je volgende verhaal!

    Kus,
    Myrt

  • 16 Januari 2008 - 17:26

    Rosalie:

    hey broertje :)

    mooie foto's!
    ik heb het adres van said ontfutselt en ook van berbel en hein;)
    alleen mischien kan ik het beter naar jouw prive e-mailen alleen waar moetk dan naartoe sturen..?
    en je werkt wel egt veel.. 15 uur afwassen, ik leef met je mee!
    ik zou al drie keer overleden zijn aan oververmoeidheid.. nja je hebt teminste wel een uitzich om verlieft op te worden.. ik heb nog altijd de afwasmachiene om vriendjes mee te worden.
    ook erg gezellig, daar niet van(a)
    en alfonds heeft een.. DOCHTERJTE!!!
    en said gaat weg.. maar dat wist je volgens mij al;)
    nja ik moet nu eten.. ons mam roept 8-)
    dus ik ga weer;)
    ik wens je nog een hele fijne tijd daar;) en neem maar wat sneeuw van die gletsjers mee naar nederland.. hebben wij hier ooknog iets te beleven
    dikke knuffel je zusje!

  • 16 Januari 2008 - 23:04

    Hannah:

    oh ja! dat was ik je vergeten te vertellen!!!! alfons is papa!
    leuk he... ik heb fons nog niet gezien, maar ze heet Merel..
    en idd said..:(
    tof dat je weer op niveau zit!!
    en die cookberg moet je maar beklimmen voordat ik er ben, want anders komen we niet al te ver:P kijken is voor mij belangrijker;)
    groetjes, ook van julia


  • 22 Januari 2008 - 22:48

    Tante Ine In Heusden:

    Ha die Quirijn, ik houd het maar bij je originele naam! Als ik aan een kiwi denk moet ik gelijk kwijlen en dat hoort niet echt bij jou vinden we! We genieten erg van je berichtjes en volgen je spoor.
    Heerlijk knul! Maar doe ons \'n plezier en ga nou niet heel de tijd werken. Geniet van je tijd daar en probeer zoveel mogelijk indrukkeen van dit fantastische continent in je op te nemen!
    Lieve groetjes van tante Ine en Oom Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 65595

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: