Glacier & Tracks - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Glacier & Tracks - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Glacier & Tracks

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

06 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo daar!
Na al die verhalen over een bibberend nederland nu maar eens wat zonnig nieuws. Het is hier uitzonderlijk goed weer, want holland is mischien nat, franz Josef is meer dan twee keer zo nat. maar deze weken dus niet. Ik was maadag en dinsdag vrij overdag, dus had ik besloten mijn nieuwe bergschoenen uit te proberen en een paar wandelingen te maken.
Maandag heb ik de Waiho-nog-wat-track gelopen, anderhalf uur en vervolgens anderhalf uur terug via een andere route. Wandelingen hier lopen bijna nooit in een kringetje, en daarom moet je dezelfde route vaak teruglopen. Ik ben daar niet zo van, en daarom heb ik bij mijn wandeling gister, 2 uur bergop, een shortcut teruggenomen. Ik was om half vier op het eindpunt aangekomen, en moest om 6 uur terug zijn om te werken, dat ging ik dus niet halen als ik terug moest lopen. Ik besloot dus om door de struiken naar beneden te lopen en via de gletsjer naar de andere kant van de rivier te lopen zodat ik op een betere weg uitkwam als waar ik vandaan kwam. Het idee was simpel, de uitvoering minder. Omdat de wandeling naar de gletsjer niet te lopen maar te klim/vallen/kruipen was duurde een stukje van normaal een kwartier nu anderhalf uur. Toen was ik op de gletsjer, en daar wilde ik eigenlijk zo snel mogelijk vanaf, want het was niet alleen verboden, maar ik voelde me ook niet echt veilig daar. ik ben er dus al fotomakend overheen gerend, en heb vriendelijk gedag gezegd tegen een gids die mij zonder klimijzers en alleen een t-shirtje van de gletsjer af zag komen rennen. Dankzij een lift naar het dorp was ik wonder boven wonder nog op tijd ook. omdat het rustig was kon ik een uur later beginnen, maar toch. Ik heb nu besloten dat ik voortaan toch maar gewoon het pad volg, want shortcuts in NZ zijn wat anders dan in Europa.

Volgende week ga ik weer naar Hokitika, de auto moet weer terug, en ik moet niks, maar nog een vakantietje is niet verkeerd.

Verder ben ik nu ook actief in de bediening, ik heb mijn eerste paar dagen al meegedraaid, en word nu en in de keuken en in de bediening ingezet, maar de bediening is hier toch leuker, vooral als je nederlanders op het terras hebt. Het leukste is om niets te laten merken, en als ze in het nederlands een opmerking maken over het eten ofzo, dan te reageren, erg hilarisch. Praten in het nederlands valt nog vies tegen. Ik maakte gister een praatje met een nederlander, en dat werd iets half engels-nederlands.

volgende week meer...
Qiwi

  • 06 Februari 2008 - 08:29

    Teun:

    Ha krijn!
    Nederland is nu idd een beetje natjes.. maar zwitserland daarintegen was erg zonnig;) Wat een damn mooie foto's.. en wat een leuk gletsjer verhaal:P
    Tot over een paar maandjes weer, werkse!

  • 06 Februari 2008 - 08:42

    Julia :

    O Quirijn... Je brengt me aan het twijfelen! Met je mooie foto's en wandelverhalen... Zal ik nog bij Hannah op het vliegtuig springen? :) Geniet ervan! Liefs Julia

  • 06 Februari 2008 - 11:03

    Monique:

    Wat een prachtige foto`s man! Echt geweldig, enne hardstikke bedankt voor je kaart!

    de buurtjes

  • 06 Februari 2008 - 13:23

    Bastiaan En Sophie:

    Hey broertje,

    Ik weet wat jij gedacht moet hebben. De meeste bergsport ongelukken gebeuren op ongeveer 3 meter hoogte dus laat ik het maar veel hoger op gaan zoeken ;)

    Groetjes Sophie en Bastiaan

  • 06 Februari 2008 - 13:55

    Jaimy:

    kijk zo kennen we je natuurlijk, van de gebaande weg af. ach, je bent er heel van afgekomen en het was vast erg leuk en je hebt nog wat geleerd ook. beter kan niet. nog veel plezier in Hokitika en gebruik die wandelschoenen vooral veel.

  • 06 Februari 2008 - 19:11

    Myrte:

    Je bent knettergek! Maar dat weet je!
    En ik knettergek op jou!
    Kan eigenlijk vooral ook wel heel erg lachen om je mooie verhaal!
    Op en top Qiwi, maar dat betekend geloof ik vooral dat ´t goed met je gaat :)
    En wat een top foto's, moet je ook wel wat voor over hebben!

    Doe you stil ken read this nice message? :P


  • 06 Februari 2008 - 22:39

    Hannah:

    haha toppie... spannend verhaal
    ik zie t helemaal voor me..:P zo n jongen die ineens een glesjer af komt rennen, wat moet die gids gedacht hebben..:P
    fijn dat je t naar je zin hebt

  • 08 Februari 2008 - 10:04

    Ruubert:

    Typisch.....
    Zolang je niet terug komt in een bodybag of er maar in de buurt komt is het prima:P

  • 10 Februari 2008 - 17:02

    Heleen:

    Ha Qiwi!
    Ziet er goed uit hoor! Het is apart hoe snel je ergens gewend raakt he? de taal , de mensen, alles gaat zo gemakkelijk. Have fun skatje, it's over before you know it!

    XX
    Heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 65602

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: