Over de helft... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Over de helft... - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Over de helft...

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

22 Februari 2008 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hey beste mensen,
Ik ben al over de helft met werken, en dat is maar goed ook, want ik krijg er behoorlijk genoeg van, Er zijn een aantal mensen in het restaurant die wat moeilijk met hun emoties om kunnen gaan, en andere die mij om duistere redenen niet mogen ofzo. Ik heb gister serieus overwogen om weg te gaan, maar heb daar uiteraard vandaag weer vanaf gezien, zo ben ik nu eenmaal.
Afgelopen week was mijn baas (Hij heet Phil) 1 jaar in het restaurant, en dat moest natuurlijk gevierd worden. Ikzelf was aan het werk, maar hij had mij gevraagd of ik hem thuis kon brengen, dat kon (lees: wilde) ik wel, want mijn baas heeft een BMW. Mijn eerste echte rijervaring dus gehad in de BMW van mijn baas, erg leuk. Daarna nog even de kassa geteld thuis, want jah, dat gaat niet zo makkelijk als je dronken bent. Verder heb ik een aantal plannetjes die steeds verder uitgewerkt worden. Het eerste plannetje is om nu toch echt de eerstvolgende vrije dag die helikoptervlucht te doen tweede plannetje is om een berg (zie foto) te beklimmen die me al sinds de eerste dag dat ik hier ben fascineerd, en het derde plannetje is om met Phil, nadat ik klaar ben met werken naar Queenstown te gaan, dan heb ik een reisgenoot voor een week, en vervoer.

Ik heb twee dagen geleden weer een track gelopen, de tatare track, en die eindigt in een tunnel. Ik had geen zaklamp mee, dus kon niet in de tunnel, want mijn telefoon gaf niet genoeg licht, dus ben ik maar gaan uitzoeken wat de beste weg naar de berg was, dat was namelijk ook die kant op. Toen ik terugliep heb ik nog een hert gezien, een soort inheemse bosantilope, geen flauw idee wat zijn echte naam is. de foto's zijn niet zo goed, maar let vooral op de kop.

volgende keer weer meer....
Qiwi

  • 22 Februari 2008 - 16:04

    Anna:

    wat gaat de tijd snel hey..
    prachtig die berg,
    die moet je zeeeeeker opgaan! :D
    en zet 'm op op je werk..

    liefs !

  • 23 Februari 2008 - 14:59

    Anouk:

    hey
    k heb net ff al je berichtjes gelezen!
    echt veel wat je al hebt meegemaakt in die 3 maanden ofzoiets dat je al weg bent!!
    lijkt me echt vet om daar te zijn :P
    mooie foto's ook
    groetjes
    anouk

  • 23 Februari 2008 - 17:18

    Jettie En Harry:

    Wat leuk om steeds je verhalen te lezen en je prachtige foto's te zien. gelukkig dat het je zo goed gaat, nou ja niet alles natuurlijk maaar toch.Zo'n paspoortverhaal past ook wel bij je.
    Veels goeds voor de tweede helft van je reis.
    Liefs

  • 23 Februari 2008 - 21:23

    Ruben:

    zullen we naar grienkenland op vakantie? :P

  • 24 Februari 2008 - 09:59

    Jaimy:

    volgens mij wordt het echt tijd dat je begint aan de 'echte' vakantie. om nou zonder plezier ergens te zitten terwijl de tijd vrolijk verder tikt. maar jou kennende zet je gewoon door en dat heeft natuurlijk het voordeel dat je straks meer geld hebt.
    over dat hert, in nz komen in de natuur geen herten voor. de meeste zijn geimporteerd voor het fokken. diegene die in de natuur leven worden vaak afgeschoten omdat ze het land slopen. en wat voor hert het nou is weet ik echt niet lijkt op 20 verschillende.

    nog veel plezier op de berg en maak wat foto's van het uitzicht, kunnen wij ook genieten.

    ciao
    james

    p.s
    www.goudnet.com/nz/franzjoseph1.htm

  • 24 Februari 2008 - 21:33

    Heleen (Buurtjes):

    Hoi Qurijn
    Ik kom er nu pas toe je verhalen te lezen en dat is zeer avontuurlijk en hilarisch omdat zo achterelkaar te doen.
    Wat fijn dat je foto's stuurt, prachtig hoor. Waarom wil je zoveel werken daar, is het toch meer een werkvakantie. Je hebt nu wel internationale ervaring, da's ook niet mis.
    Fijne dag verder en ik kijk uit naar je volg. berichten.
    Lieve groet Heleen

  • 05 Maart 2008 - 13:34

    Hannah:

    blijf toch lekker werken dan hebben we goed veel geld:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 65606

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: