LAATSTE DAG - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu LAATSTE DAG - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

LAATSTE DAG

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

15 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Hallo lieve mensen,
Vandaag is het dan eindelijk zover, mijn laatste dag in de landing. Het is ineens verboden om feesten te hebben in de huizen waar wij wonen, dus geen feest vanavond, althans, niet in een huis, maar dat maakt me helemaal niks uit, ik heb de afgelopen weken genoeg gefeest en gedronken, en heb enorm veel zin om gewoon weer eens in mijn eentje te zijn. Daarvoor hoef ik gelukkig niet lang te wachten, want dinsdag is het zover, dan vertrek ik helemaal alleen vanuit Fox glacier naar de Copland track, een drie dagen durende track dwaars door de alpen. de track eindigt ergens op 1500 meter, maar aan de andere kant van die berg is een andere track, en met goed weer enzo wil ik proberen om over die berg te komen, het is gewoon lopen, maar wel een pittige wandeling, en er is geen pad. Ik heb al een kaart ingekocht, en een heleboel droogvoer enzo, dus ik heb er heel veel zin in. Als dit volgende bericht vanuit Aoraki, mount cook village komt, dan ben ik er.

verder werd ik gister wakker gemaakt door phil, met de mededeling dat ik het volgende uur met een helikopter meekon, dus ik heb de vlucht uiteindelijk toch gedaan!!
Het was fantastisch! vanuit de rivier stegen we op, en via de Franz josef glacier vlogen we omhoog, tot we bij het plateau kwamen, daar vlogen we overheen, en toen via het dal van de tasman glacier om mount cook en mount Tasman heen, vervolgens zijn we geland op de fox glacier, wat foto's gemaakt en je ogen uitgekeken in wat voor prachtige andere wereld je bent, en vervolgens met de fox glacier mee naar beneden gevlogen om weer terug te keren naar Franz.
Ik heb dus toch nog gedaan wat ik eigenlijk heel graag wilde doen.
Qiwi

  • 15 Maart 2008 - 09:30

    Ruben:

    Uit deze foto's mag ik toch wel concluderen dat je het rete naar je zin hebt!! Tja en dan nu in je eentje erop uit, in de vakantie van een einzelganger is dat natuurlijk ook heeeel belangrijk.
    Ik hoop dat er tijdens je wandeling genoeg bloemetjes en vlinders zijn ;P

    Ook namens de familie vanuit het bennekomse
    Super veel groeten en plezier!
    Ruben

  • 15 Maart 2008 - 10:49

    Teun:

    vette foto's man! ben blij dat je t zo naar je zin hebt! wanneer komt hannah langs?
    Nou, maak nog heel veel foto's en geniet van je lange bittere tocht;)
    Groetjes vanuit zwolle!

  • 15 Maart 2008 - 12:51

    Heleen (Buurtje):

    Groet de bergen van mij.
    Go with the flow

  • 15 Maart 2008 - 14:35

    Anna:

    geweldige foto's!
    geniet van t rondtrekken.

    liefs, Anna

  • 16 Maart 2008 - 12:32

    Jettie En Harry:

    Wat ongelooflijk prachtig. Geweldig.
    Wij hopen dat je een mooie tocht zult hebben door de bergen. Doe voorzichtig en we zijn benieuwd naar je belevenissen.
    Liefs

  • 16 Maart 2008 - 15:40

    Hannah:

    supermooi, zo krijg ik nog meer zin!
    geweldig dat je het toch nog kon doen..
    tot de 6e! liefs hannah

  • 17 Maart 2008 - 21:44

    Gerard En Manon:

    wat een prachtige landschappen krijg je voor je neus. Jij moet straks afkicken in het vlakke Nederland.

    Maak er nog wat moois van na je werkperiode.

    Groetjes,
    Gerard en Manon en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 65604

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: