Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

13 Mei 2008 | Nederland, Amsterdam

Hallo allemaal,
Na het gemiste vliegtuigavontuur heb ik dus twee nachten in Auckland doorgebracht. De eerste avond was ik alleen maar erg sjaggerijnig, maar de volgende dag ben ik er met mijn Zwitserse roommate op uitgetrokken en hebben we Mount Eden beklommen, een vulkanische heuvel met uitzicht over de hele stad, en dat is nogal wat, want Auckland is echt een grote stad. Veel wolkenkrabbers, nieuw, nieuw en hip. Net als in Rotterdam hebben ze daar ook een Sky-tower, maar voor de rest moet ik eigenlijk zeggen dat het gewoon een andere grote stad is, de historie ontbreekt bijvoorbeeld. Die avond nog grote moeite gedaan om een gewone maaltijd te maken, ik zat net in een Aziatische buurt, en in die winkeltjes lijken ze niks anders dan rijst, noodles en allemaal andere rare dingen te verkopen, bovendien weet je van de helft niet wat het is, omdat ik geen chinees kan. De volgende morgen om half 6 opgestaan, ook al ging mijn vliegtuig pas om half elf, ik wilde deze keer zowieso niet te laat komen. Bij het inchecken en boarden ging alles goed, afgezien het feit dat mijn toilettas werd uitgeruimd, ik mocht niks vloeibaars meenemen, dus daar ging mijn tandpasta, douchegel en scheerschuim.
In het vliegtuig zat ik naast een engelsman, dus het was erg fijn dat ik daarmee gelukkig nog wat kon praten, slapen kwam er dit keer niet van, want voor mijn gevoel was het nog steeds overdag. In Seoul savonds aangekomen, daar dus al 'snachts. Met de bus naar een enorm duur Hotel gebracht, waar ik een kamer voor mijzelf had, met badkamer, twee(?) bedden, TV, fantastisch uitzicht, en een telefoon met "MR Coolen" erop.
Heerlijk geslapen, en de volgende dag ook weer erg makkelijk naar het vliegtuig gekomen, en uiteindelijk richting nederland gevlogen. Daar om 4 uur aangekomen, op 4 mei, en ik geloof dat ik wel 2 minuten stil ben geweest, dat zal ergens bij het tassen ophalen geweest zijn, en toen heb ik niks gezegd.
Nog even eruit gepikt bij de douane, maar daarna mocht ik eindelijk doorlopen naar de douane, waar mijn vriendinnetje me al stond op te wachten. Na het ontvangst bij mijn vader nog even wat gaan drinken en savonds thuisgekomen en natuurlijk veel te laat naar bed waardoor ik de volgende dag met 5 mei om 5 uur tijdens de festiviteiten helemaal inzakte van mijn Jetlag.

Nu, een dikke week verder zit ik weer helemaal in het Nederlandse leven. Mijn agenda weer bomvol, alles moet ik weer van te voren inplannen, en ik sta er versteld van wat voor een agressief volk wij Nederlanders zijn, een glimlach kan er maar bij heel weinig mensen van af, en als er dan een keer iemand aardig of vrolijk tegen je doet, dan word diegene door iedereen om je heen aangekeken alsof hij gestoord is, want dat "doe"je niet. Ik ben verder wel blij dat ik weer terug ben hoor. Ik had op het laatst in NZ af en toe het gevoel alsof ik niks kon doen, omdat ik aan de andere kant van de wereld zat. Nu ben ik weer terug, en ben ik zelfs blij met mijn overvolle agenda! je blijft een Hollander natuurlijk...
Qiwi

Ps. Dit is mijn laatste bericht op deze website, tenzij ik hier gek word en morgen besluit om weer terug te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 65590

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: