Aankomst in NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Aankomst in NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Aankomst in NZ

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

01 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zo, net aangekomen, meteen achter de PC, en dat terwijl ik eigenlijk buiten in het zonnetje moet zitten.

Inderdaad, het is hier vol zomer, en met een fris windje is het perfect weer om te verbranden.

Mijn reis ging ontzettend goed, er is helemaal niks fout gegaan. Seoul was niet je van het, het was vooral erg koreaans, ik heb ongeveer 10 westerlingen gezien. Toen ik in Auckland aankwam viel eigenlijk meteen alle druk weg, want ik was in NZ. Vanuit de lucht een prachtig land, vanaf de grond helemaal. Alex neef en zijn grootouders wachtten mij op, met het "kiwi" bordje.

ik zat net in de tuin in mijn dagboek te schrijven toen ik het ultieme vakantiegevoel kreeg.

Zo, nu heb ik iedereen genoeg jaloers gemaakt,dan nu ff wat minders :p

ik ben in Auckland welgeteld 5 keer gecontroleerd. Niet omdat ik niet genoeg geld of een verkeerde verzekering zou hebben, maar omdat ik mischien fruit bij me had. Nz heeft een van de strengste controles op het gebied van dierlijk en plantaardige invoer. Dus sorry mam, de wol en het dennetakje in de boekjes liggen in de prullenbak van een koreaans vliegtuig, en dat is maar goed ook, want mijn hele bagage is doorgespit.

Wat mist er nu nog aan dit bericht? prcies, oud en nieuw! nou, dat heb ik dus ook gemist, en ik hoop dat jullie een beetje voor mij gefeest hebben.

allemaal bedankt voor jullie leuke berichtjes, en ik ga de zon weer in!

Qiwi

  • 01 Januari 2008 - 08:28

    Pappa:

    Hallo Quirijn,

    Pak van mijn hart dat je op het goede eiland bent aangekomen.

    Geniet nu maar fijn van je jetlag.

    Hier is het minder zonnig: Ik hoorde vanmorgen dat op sommige plekken het zicht minder dan 10 m was! Nog nooit meegemaakt.

    Ik heb nog naar je gezwaaid toen het vliegtuig hier overvloog. Niet gezien zeker.

    Groetjes aan je gastouders.

    X,p

  • 01 Januari 2008 - 08:51

    Karst:

    Nou ik heb voor 2 gefeest, speciaal omdat jij zo ver weg was... Nu ga ik bijna mijn bedje in, maar nog even een nieuwjaarsgroet aan jou speciaal.

    Ik heb wel ergens een klein beetje je altijd leuke feestje gemist met oud&nieuw, maar ik troostte mij met de gedachte aan het uiterst geslaagde feestje op de 27e :)

    oja: gelukkig nieuwjaar!!!

  • 01 Januari 2008 - 10:48

    Lizeth:

    Nou zowiezo gelukkig nieuwjaar dan maar he :D En mooi dat je goed bent aangekomen, zo te horen heb je het goed voor elkaar daar! Genieten maar

  • 01 Januari 2008 - 11:18

    Jos:

    hey Qiwi, de beste wensen vanuit een fris Nederland en vooral een boeiend begin van 2008 toegewenst.

  • 01 Januari 2008 - 13:34

    Peter:

    Ha Querijn,
    Mooi dat je goed bent aangekomen. Ik moest de oliebollen nog kopen, toen zat jij al in het nieuwe jaar. 'K was nog even bezorgd dat je vuurwerk had willen afsteken. Dat willen ze daar boven in de lucht niet hebben.
    Vraag me wel een beetje af wat je in Seoul had verwacht, anders dan Koreanen. Leuke stad hoor; ik ben er ooit een paar dagen geweest. Nee Brabant heb je nu echt wel achter je gelaten!
    Een goed 2008 toegewenst, van ons allen!
    Oh ja, houd je ook een beetje de vogels bij?
    Zien we binnenkort iets van dat mooie landschap?
    "en ik ga dadelijk de mist weer in!"

  • 01 Januari 2008 - 13:40

    Jaimy:

    mooi dat alles goed verlopen is en het er lekker warm is.
    ik zie dat hij nog steeds de vlag uit rome op zijn kamer heeft hangen, lache.
    doe alex de groeten.
    en nog veel plezier en geluk met werk zoeken.
    james

  • 01 Januari 2008 - 15:59

    Ruben:

    Hee qiwi,
    Jammer van de Wol van je ma; gelukkig heeft NZ genoeg wol hea! :P
    Gefeliciteerd nog: in NZ zitten lijkt me een prima cadeau voor je verjaardag niet ?

    Grt Ruben

  • 01 Januari 2008 - 16:14

    Teun:

    Ha die krijn, fijn dat je zo goed bent aangekomen! Ik zit hier nu brak achter de computer te spacen..Dus, JA ik heb ook voor jou gefeest! en het was heel erg leuk!
    Doe heel veel groeten aan Alex als ie terug is en geniet van je 4 maanden!
    Groetjes en een happy Newyear!

  • 01 Januari 2008 - 20:48

    Leonie Smith:


    Gefeliciteerd!
    1- met je 19e verjaardag,
    2- met het nieuwe jaar 2008 en
    3- met het goede verloop van je reis. Jammer van het stukje wol, het thuisgevoel, maar ja, je reist niet voor niets zover weg. Hier is het koud en druilerig, geniet van die heerlijke zon daar.
    liefs mamma

  • 01 Januari 2008 - 21:46

    Hannah:

    gelukkig nieuwjaar!
    en fijn dat je goed bent aangekomen...
    veel plezier!
    xx hannah

  • 01 Januari 2008 - 21:48

    Hannah:

    oja!: GEFELICITEERD!

  • 02 Januari 2008 - 06:42

    Pappa:

    Hallo Quirijn,

    Als je dit berichtje leest is het denk ik bij jou net donker aan het worden. Einde van je verjaardag. Maar hier begint je verjaardag pas. Het is hier nog vroeg. Dus kan ik je nu pas feliciteren.

    Van harte dus en ik hoop dat je een fijne verjaardag hebt gehad.

    In mijn agenda zit een bladzijde achterin met de tijdzones over de hele wereld. Daar staat in de zone van Nieuw Zeeland (wel een binnenlandse naam trouwens: alsof het tussen Goes en Vlissingen in ligt) dat je er 12 uur bij moet optellen.

    Maar waar bij optellen?? Volgens de agenda bij de tijdzone "0" en dat is Greenwich-tijd en dan zijn wij hier in Nederland weer een uur vroeger. Dat wordt dus + 11. Maar gaat het nu over winter- of zomertijd en wat betekent dat dan (+ 10 of + 12 Nederlandse tijd)??

    En nou staat mijn horloge ook nog stil.

    Liefs, pappa

  • 02 Januari 2008 - 10:58

    Prisca:

    Die vele controles zijn niet vanwege je "look?"
    Bij deze: van harte gefeleciteerd !!! vast of nog?? eehhhh ...lastig hoor...dat tijdsverschil.
    Wij hebben hier nog 1 fles champagne over..bewaren we voor als je hier weer in 't wageningse bent!

  • 02 Januari 2008 - 21:42

    Gerard En Manon:

    Hallo Quirijn,
    Je verjaardag is bij ons nog niet voorbij, maar daarginds wel, dus alsnog gefeliciteerd en de beste wensen voor 2008. Onze kinderen vroegen zich af hoe en waar jij nu Oud en Nieuw zou vieren, nou dat heb je dus blijkbaar niet gevierd. Wij hebben daarom in de mist maar wat extra vuurwerk afgestoken.
    Je bent gezien je nieuwe kapsel helemaal klaar voor de Nieuw Zeelandse zomer!! Wij stoken heerlijk ons pas geinstalleerde houtkacheltje bij een gure Oostenwind. Morgen voorspellen ze een gevoelstemperatuur van min 10 graden.

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 65727

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: