Mount Cook & Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Mount Cook & Wanaka - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Mount Cook & Wanaka

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

11 April 2008 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Hallo nederlanders,
Ondertussen zijn Hannah en ik aangekomen in Wanaka, maar ik zal eerst even over Mount cook vertellen. We hadden in Christchurch de avond voor ons vertrek eindelijk de beschikking over een creditcard, dankzij de ouders van Hannah, en daarom hebben we toen in een longtime-internetsessie meteen voor een aantal bustickets geboekt met de naked-bus, een buscompagnie die hier in NZ hele mooie prijzen aanbied als je een beetje van te voren boekt, je moet dus wel een creditcard hebben. de volgende morgen naar Twizel de bus genomen, en bij de weg naar Mount cook afgezet, zodat we de rest konden liften, ik had expres de bus tussen twizel en mount cook niet geboekt omdat dat stukje heel makkelijk te liften was, en inderdaad, na 5 minuten werden we inderdaad al door een duits koppel bij ons Hostel afgezet.
Die avond hebben we nog een kleine wandeling gemaakt naar het Kea-point, waar we een heel mooi uitzicht hadden over de ondergaande zon tegen Mount cook. De volgende dag zijn we naar de Hookerglacier gelopen, dezelfde wandeling die ik toen met Bram gemaakt had om mijn tas te halen, alleen deze keer zijn we maar tot het meer gelopen. Daar heb ik nog even de ligging van een riviertje verlegd, je hollandse karakter kan op sommige momenten in een keer opspelen.
Ook ben ik die avond begonnen met het opnieuw schrijven in mijn dagboek, ik kon dat daarvoor niet omdat ie nog zeiknat was, maar het gaat nu al beter. Ik loop wel nog een paar weken achter, want ik wil het hele copland verhaal er ook in zetten.
De volgende morgen zijn we vroeg opgestaan, en om tien uur stonden we al aan de weg te liften. de eerste auto die langskwam was het busje met alle andere backpackers van ons hostel er in, die wij dus besloten hadden niet te nemen, en de tweede auto was een jeep, en die nam ons meteen mee, toen we halverwege Twizel waren haalden we het busje in, en met een heerlijk gevoel kwamen we in Twizel aan, waar we vervolgens nog een paar uur moesten wachten, omdat ik er vanuit was gegaan dat het wel ff zou duren voor we een lift zouden krijgen. Ook ben ik daar toen naar het politiebureau geweest, om te melden dat ik mijn tas zelf had teruggevonden. De Politieman die mij toen zo geholpen had was er nog, en ik heb hem nog eens heel erg bedankt voor alles.
daarna in een speeltuintje liggen slapen tot de bus kwam, heerlijk in het zonnetje.
De busreis naar Wanaka was niet eens zo lang, en daar aangekomen zijn we meteen naar het meer gegaan, waar we even naar de zonsondergang hebben gekeken, voordat we naar de supermarkt gingen, waar we twee heerlijke flessen wijn gehaald hebben en die later op de avond weggewerkt hebben, onder het genot van een potje monopolie.
Vanochtend wakker geworden, en meteen verhoord door de politie! Er schijnt namelijk vanacht iemand of meer iemanden geweest te zijn die wat spullen gestolen heeft/hebben hier, waaronder een halve pizza (!!!!!!) van ons, en een deur geforceerd. Ik heb niks gehoord, want van wijn slaap je lekker, maar ik wist gelukkig nog wel hoe twee zonderlinge figuren die gister ook nog op waren er uitzagen, dus moest ik dat even vertellen. Nu is het al half een en ik heb nog geen ontbijt gehad, dus ik ga jullie alleen laten en lekker eten, zonder pizza, dat wel.
Groetjes aan iedereen, en een kusje voor Myrte

  • 11 April 2008 - 10:26

    Ruben:

    Kiwi, je ligt te slapen als een mariabeeld. Ik hoor ook weinig nare berichten meer. Dus het gaat allemaal goed. Ik hoop dat Hannah je een beetje in toom houdt, waardoor je wat minder bijna-dood-ervaringen oploopt! ;)

  • 11 April 2008 - 10:41

    Myrte:

    Hele dikke kuskus terug!

  • 11 April 2008 - 15:48

    Sifra:

    Ik word helemaal blij van zo n lekker relaxed en leuk/gezellig verhaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 65648

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: