Hannah has arrived! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Hannah has arrived! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Hannah has arrived!

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

06 April 2008 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hey Hey,
Ikzelf ben na een paar dagen bijkomen in Christchurch weer helemaal opgeknapt, en weer helemaal klaar om te gaan reizen. De afgelopen dagen heb ik een aantal dingen geregeld, ben nog niet helemaal klaar. Ik moet morgen nog even naar de Island Revenue, om te kijken of ik mijn tax terug kan krijgen, ik weet niet zeker of dat kan, want het financiele jaar is 31 maart afgelopen, en daar ben ik dus te laat voor, maar je weet maar nooit, en het gaat natuurlijk wel om geld. Verder ben ik druk bezig geweest mijn verdere reis te plannen, ik had eerst een boeking gemaakt voor Picton, maar dat bleek toch niet zo leuk te zijn, ik had dat gedaan omdat ik een beetje bezorgd was of er nog wel plek zou zijn, maar dus toch iets te overhaast. Gister met Alex en zijn vriendin uitgeweest, de bars hier zijn echt geniaal, allemaal erg stijlvol, en live-bands, ik heb gister voor het eerst naar echte kiwi-music geluisterd, live. Het was heel raar om opzich westerse liedjes te horen, die iedereen in de bar kende en meezong, behalve ik dus. Niet vervelend, het waren leuke nummers.

Vanochtend dus samen met Alex Hannah opgehaald vanaf het vliegveld, haar vlucht was lang maar goed geweest, dus dat was mooi. Wel heeft ze een enorme jetlag, en een beetje heimwee.

Ik heb haar vandaag een beetje de stad laten zien, de Square, de Cathedral, the Shopping mall, en de rivier die door de stad loopt. Morgen word een drukke dag, we moeten Bram nog even zien, hij heeft een tas en foto's voor mij, en verder wil ik Hannah de Botanische tuinen laten zien, we willen in de historische Tram, en ik moet dus naar de Island Revenue.
Ook hebben we snel wat reisplannen in elkaar gezet. Er is hier een hele goedkope busmaatschappij, maar die kun je alleen per internet betalen via creditcard, en die hebben wij niet. Er is nog een mogelijkheid, via een virtuele portomonee, maar dat ben ik nog aan het uitzoeken. De plannen zijn nu zo'n beetje; de ochtend van 8 april met de bus naar Twizel en liften naar Mount cook, inderdaad, weer naar Mount cook. daar blijven we twee nachten, daarna twee nachten Wanaka, en dan naar Franz josef, want daar moeten we de 12e zijn, want dan is er een feest. Daarna willen we naar beneden, en dan juist weer zo snel mogelijk omhoog, om nog een beetje noordereiland mee te pikken. Het is allemaal mogelijk in een kleine maand, maar we moeten geen dagen overslaan. Vandaag al geboekt voor Mount Cook, en de rest gaan we zo snel mogelijk boeken.

Alles dus goed vanuit hier. Mijn dagboek en de rest van mijn boeken nog wel aan het drogen, mijn Camera is helaas pindakaas echt niet meer bruikbaar, hij gaat wel aan, en ik kan ook foto's bekijken, maar in de foto-neem-modus kapt ie ermee, ik kan wel foto's nemen, maar die zijn allemaal zwart, er zal daar wat niet goed zitten. Ik denk dat de lensbescherming, die aoutomatisch opent als je de camera aanzet, blokkeert, en dat kan ik niet maken, want dat zit in het midden van de camera.
Daarom ga ik gewoon hannah's camera heel veel stelen.:p

Groetjes vanuit NZ allemaal!
Qiwi



  • 06 April 2008 - 12:20

    Monique:

    Wij genieten elke keer weer van de prachtige foto`s, tjee, wat jij allemaal niet mee maakt en ziet!! I.d.d leen maar vaak Hannah`s camera!! Fijne tijd nog samen!
    Grts,
    Rob en Monique

  • 06 April 2008 - 22:44

    Hannah:

    stelen, stelen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 65707

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: