Job gevonden - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Job gevonden - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Job gevonden

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

11 Januari 2008 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Daar ben ik weer,
Er is weer een heleboel gebeurd, dus ook weer een heleboel om over te schrijven. Nogmaals, foto's komen later.

Ik ben gister van Greymouth naar Hokitika naar Franz josef Glacier gereisd, en daar heb ik een baan gevonden in inderdaad, de horeca.
Weer terug bij af, want ik sta in de afwas. de retardjob. Een kutbaan, ik kan het niet anders zeggen. Een huis is inbegrepen bij het werk, maar dat is ook niet meer in topconditie, en ik verhuis volgende week pas naar een betere accomodatie. Tot die tijd moet ik wachten tot iemand mij erheen kan brengen, het is 8 kilometer van de stad, en moet ik genoegen nemen met de inboedel van een kraakpand.
Ik ga geen gsmetje nemen hier, want dat maakt in prijs in principe niet uit. Wel open ik een bankaccount hier, voor al het geld dat ik ga verdienen.
Dat valt wel mee trouwens, ik verdien ongeveer 12 dollar per uur, en ik betaal 45 dollar per week voor al het eten dat ik heb. Mijn huisje kost niks, duh!

Mijn allstars zijn versleten, maar dat komt mooi uit voor deze baan, want van werken worden ze ook niet schoner. Dus ja, ik ga mijn bergschoenen kopen, maar pas na mijn werkmaanden:p.

Het avontuur is begonnen, het kan ook niet alleen maar fun zijn hier.
Ik hoop dat ik snel tijd heb om de foto's te uploaden, want er zitten hele mooie tussen.
much regards,
Qiwi

  • 11 Januari 2008 - 08:07

    Hannah:

    moet je nu elke dag de hele dag werken?!
    of heb je ook nog tijd om leuke dingen te doen...
    12 dollar... ent zo veel als bij de nar?
    nou veel plezier! en laat ze zien wat je kunt:P
    xx

  • 11 Januari 2008 - 09:55

    Jos:

    Jij komt er wel Qiwi, je moet alle facetten hebben doorlopen dus beginnen bij de bodem.
    Maar dit is wel erg laag, hahaha.


  • 11 Januari 2008 - 10:30

    Jaimy:

    nou das lekker dan, was die koeien niet beter, in de buitenlucht?
    maar oke je zal wat moeten he. je moet maar zo zien, ff hard werken en dan kan je weer verder reizen en leuke dingen gaan doen.
    ik wacht met smart op de foto's.
    greetings
    james

  • 11 Januari 2008 - 14:06

    Teun:

    Ben je blij dat je eindelijk kunt stoppen bij de Nar, zit je in de nesten bij een ander café:P Waarschijnlijk zien ze meteen je kwaliteiten en sprint je naar de top.. 12dollar is toch best veel? of lijkt dat maar zo.. Ik hoop dat je bergschoenen mooi worden en ik wens je heel veel succes met werken.. T is altijd beter dan twee tentamenweken:P
    Groetjes!X

  • 12 Januari 2008 - 09:20

    Theo:

    Hallo Quirijn,

    Alleen maar afwassen is niet leuk lijkt me. Krijg je van de gerimpelde handen van. Ik hoop dat je nog energie overhebt om na je werk naar een betere werkkring uit te kijken als je dat zou willen. Voorlopig heb je in ieder geval in je eerste levensbehoeften voorzien.

    Kondig je optijd aan als je een poos lang niet kunt mailen en we dus niets van je horen? Bijvoorbeeld omdat je in de bergen rondtrekt. Dan maak ik me niet zo ongerust als ik een tijd niks hoor, want dan weet ik hoe dat komt.

    Ben benieuwd naar de foto's.

    Liefs. Pappa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 65714

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: