Voorbereidingen Final Thesis - Reisverslag uit Velp, Nederland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Final Thesis - Reisverslag uit Velp, Nederland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Final Thesis

Door: Quirijn

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

15 April 2013 | Nederland, Velp

Hey allemaal,
Over ruim een week is het weer tijd om de tropen een bezoek te brengen, dit keer op een wat groter eiland, namelijk Borneo. Samen met Jorn zal ik de komende drie maanden onderzoek gaan doen in het Semengoh Forest Reserve, een kleine 20 kilometer van Kuching verwijderd. In Kuching ben ik tijdens mijn vorige stage al geweest, waardoor de plek niet helemaal nieuw is.

In het kort zal mijn afstudeerstage bestaan uit het verzamelen van zoveel mogelijk plaatselijk aanwezige literatuur, en daarnaast het inventariseren van een aantal aangeplante plots in het SFR (Semengoh Forest reserve). Het veldwerk zal bestaan uit het meten van de aanwezige bomen van de Shorea familie, een dominante boomsoort op Borneo en omstreken.

Het doel van het onderzoek is om er achter te komen wat de huidige productie capaciteit is van de zaden van deze boomsoort. Deze Illipes of Tengkawangs bevatten een olie die gebruikt kan worden als surrogaat voor cacaoboter, en daarnaast is het een geliefd lokaal product voor bij de rijst.

De tickets zijn geboekt, en als alles goed gaat zitten ik en Jorn 23 April in het vliegtuig richting Kuching. Vanuit daar zal ik proberen om regelmatig te berichten over mijn werkgerelateerde en uiteraard ook de niet werk gerelateerde belevenissen.

Tot in Borneo!
Quirijn

• 15 April 2013 - 23:39

Hannah:

And off you go again! Geweldig! Veel plezier!! X

• 16 April 2013 - 09:54

Kirsten :

Heeeeeeey mannen,

heel veel plezier! hou ons maar op de hoogte!!

xx

• 16 April 2013 - 18:05

Leoni Smith:

Hoera, eindelijk mogen jullie gaan en dit maal met z'n tweeën.
    We zijn benieuwd naar de nieuwe belevenissen.
    We komen jullie nog een goede reis wensen, liefs mam en Klaas.

• 16 April 2013 - 23:52

Ayla: