Voorbereidingen Final Thesis - Reisverslag uit Velp, Nederland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen Final Thesis - Reisverslag uit Velp, Nederland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen Final Thesis

Door: Quirijn

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

15 April 2013 | Nederland, Velp

Hey allemaal,
Over ruim een week is het weer tijd om de tropen een bezoek te brengen, dit keer op een wat groter eiland, namelijk Borneo. Samen met Jorn zal ik de komende drie maanden onderzoek gaan doen in het Semengoh Forest Reserve, een kleine 20 kilometer van Kuching verwijderd. In Kuching ben ik tijdens mijn vorige stage al geweest, waardoor de plek niet helemaal nieuw is.

In het kort zal mijn afstudeerstage bestaan uit het verzamelen van zoveel mogelijk plaatselijk aanwezige literatuur, en daarnaast het inventariseren van een aantal aangeplante plots in het SFR (Semengoh Forest reserve). Het veldwerk zal bestaan uit het meten van de aanwezige bomen van de Shorea familie, een dominante boomsoort op Borneo en omstreken.

Het doel van het onderzoek is om er achter te komen wat de huidige productie capaciteit is van de zaden van deze boomsoort. Deze Illipes of Tengkawangs bevatten een olie die gebruikt kan worden als surrogaat voor cacaoboter, en daarnaast is het een geliefd lokaal product voor bij de rijst.

De tickets zijn geboekt, en als alles goed gaat zitten ik en Jorn 23 April in het vliegtuig richting Kuching. Vanuit daar zal ik proberen om regelmatig te berichten over mijn werkgerelateerde en uiteraard ook de niet werk gerelateerde belevenissen.

Tot in Borneo!
Quirijn

  • 15 April 2013 - 23:39

    Hannah:

    And off you go again! Geweldig! Veel plezier!! X

  • 16 April 2013 - 09:54

    Kirsten :

    Heeeeeeey mannen,

    heel veel plezier! hou ons maar op de hoogte!!

    xx

  • 16 April 2013 - 18:05

    Leoni Smith:

    Hoera, eindelijk mogen jullie gaan en dit maal met z'n tweeën.
    We zijn benieuwd naar de nieuwe belevenissen.
    We komen jullie nog een goede reis wensen, liefs mam en Klaas.

  • 16 April 2013 - 23:52

    Ayla:

    Veel plezier mannen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 321
Totaal aantal bezoekers 65646

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: