De "Ik-wil-mijn-tas-terug" trip - Reisverslag uit Cromwell, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu De "Ik-wil-mijn-tas-terug" trip - Reisverslag uit Cromwell, Nieuw Zeeland van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

De "Ik-wil-mijn-tas-terug" trip

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

30 Maart 2008 | Nieuw Zeeland, Cromwell

Hallo allemaal,
Ten eerste wil ik iedereen bedanken voor de lieve en bemoedigende reacties, dat heeft me echt geholpen er wat beter doorheen te komen. Want jah, dat is goed gelukt. Ik heb me weer helemaal bij elkaar geraapt, behalve mijn tas dan, maar dat komt snel genoeg. Afgelopen week heb ik doorgebracht in het huis van Phil, in Franz josef. De eerste dagen heb ik daar alleen in bed gelegen en mailtjes beantwoord, maar daarna voelde ik me alweer zo goed dat ik uiteindelijk zelfs weer eens een avondje uit geweest ben, want een "kiwi-is-still-alive-party" moest natuurlijk wel gevierd worden, men vind hier altijd wel een excuus om te drinken. Gister zelf mijn hechtingen verwijderd, dat scheelde me weer wat geld, en dat kan ik goed gebruiken, want ik kan geen geld opnemen, en ik ben deze week wel naar Hokitika geweest, maar daar heb ik maar driehonderd dollar opgenomen, dus ik zit momenteel een beetje krap.
Verder ben ik via de link van hannah op deze site in contact gekomen met Bram, een nederlandse klimmer die hetzelfde als mij heeft gedaan, maar bij hem is het wel goed afgelopen. Hij had trouwens wel de materialen. Na wat heen en weer gemail hebben we een afspraak gemaakt en ik ontmoet hem als alles goed gaat komende dinsdag in Mount Cook village, en dan gaan we samen aanstaande woensdag goed voorbereid op zoek naar mijn tas.
Vandaar dat ik nu dus ook in Cromwell zit, ben daar vandaag met de bus aangekomen, en reis morgen opnieuw met de bus naar Mount Cook. Ik dacht in Franz josef even dat de hersft was gekomen, maar nu ik hier zit is het weer vol zomer. De hele dag strakblauwe lucht, en een enorm droge lucht, dit is het deel van NZ dat al een paar maanden kampt met droogte. Raar om dat te beseffen als je net van de Westcoast afkomt, waar jaarlijks meer dan 6 meter regen valt.

Wat ik de komende dagen dus ga doen, is heel erg hopen dat mijn tas in nog precies dezelfde staat is als ik hem achterliet, en dat niks meer fout gaat totdat ik met tas en al in Christchurch sta, want dat is de volgende bestemming.

Volgende week sta ik er niet meer alleen voor, want dan komt Hannah naar NZ! We gaan samen dan nog een maandje reizen, de leuke (niet al te avontuurlijke) dingen doen voor ik weer naar huis kom.

Volgende keer horen jullie of ik mijn tas wel of niet heb...

Qiwi

  • 30 Maart 2008 - 09:58

    James:

    mooi dat je je er weer doorheen geslagen hebt. hechtingen verwijderen?? klinkt erg leuk.
    ik hoop dat je die tas vind in goede staat, mischien wat stroomafwaarts ofzo.
    veel succes en blijf deze keer droog ;-)
    jaimy

  • 30 Maart 2008 - 11:03

    Martien En Truus:

    succes de komende tijd. Het heeft er niet ingezeten elkaar te ontmoeten. wij zitten alweer enkele dagen in australie. Hebben op zuidereiland enkele dagen bij vrienden en familie doorgebracht en wat tijd heeft gekost maar zeker de moeite waard walvissen in kaikora. met een overnachting koste dat meteen twee dagen. Nogmaals goede reis, veel te zien en tot ziens maar weer.
    groeten martien en truus.

  • 30 Maart 2008 - 11:11

    Silvia:

    hoi,
    ik lees je vorige verhaal nu pas echt helemaal. dat je instinctief goed gehandeld hebt moet goed zijn voor je zelfvertrouwen. je loopt niet in 7 sloten tegelijk. van lieverlee worden de sloten wat breder en je benen wat langer.
    zolang dat gelijk op gaat komt t wel goed. ikhoop dat je je tas terug krijgt maar dat jij er nog bent is t belangrijkste
    zeeuwse groetjes en geniet van je laatste maand daar
    Silvia

  • 30 Maart 2008 - 11:54

    Hannah:

    héél veel succes!!!
    en tot in cc!
    liefs hannah

  • 30 Maart 2008 - 13:42

    Heleen (Buurtje):

    Nou, ik heb erg met je meegeleefd en ben blij dat je er zo weer uit tevoorschijn komt. Als er zo aan de grenzen van je bestaan geknabbeld wordt dan is het echt heel spannend of je de draad kan blijven vasthouden. En dat is gelukt. Hulde ook aan al de hulp en tips die je krijgt, het komt op de juiste tijd en dat is ook een goede opsteker.
    Ik kijk al uit naar je volgende bericht.
    Veel groeten
    Heleen

  • 02 April 2008 - 09:28

    Wom:

    Goed dat je snel weer naar bovengaat, deze keer voorbereid. Hopelijk vind je je spullen
    Geniet en klim met maten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 65707

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: