Destination Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Destination Kuching - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Destination Kuching

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

25 April 2013 | Maleisië, Kuching

Zo, daar zijn we dan!
De gehele reis is zonder enige problemen verlopen, dus helaas maar een kort verhaaltje. Vanochtend ons hostel in Singapore gedag gezegd en met de metro in een uurtje naar het vliegveld gereden, na het inchecken wat gegeten op het vliegveld, toevallig op dezelfde plek als waar ik met mijn broer ook gegeten heb op de terugweg vanuit mijn vorige stage.

Na een korte vlucht aangekomen op een regenachtig Borneo, heerlijk om weer eens een echte tropische regenbui te zien, we stonden toch droog. Met de taxi naar het centrum gereden en vrij direct ingecheckt in het BB inn hostel. Daar zitten we nu op een basic kamer met vier bedden, maar wel voor ons alleen en met airco en ventilator. En dat voor de schappelijke prijs van 5 euro per persoon per nacht, we zitten wel goed dus!

Vandaag een beetje de stad verkend en lekker gegeten bij wat voor mij bekende restaurantjes. Daarna hebben we een dutje gedaan en is het nu tijd voor de mailtjes en voorbereidingen van de studie, de reden dat we hier zitten. Het is voor ons belangrijk zo goed mogelijk aan iedereen te laten weten dat we er zijn en dat we graag willen beginnen, om duidelijk te maken dat we contact en ondersteuning nodig hebben, iets wat dus niet zo vanzelfsprekend is. Aan de slag dus!

Morgen zal nog even een dagje zijn om te acclimatiseren, maar daarna willen we ook graag wat leuks gaan doen. En er is genoeg te doen!

Goed, het volgende reisverslag zal wat meer informatie bevatten over het leven hier en hopelijk ook een beetje over de vooruitgang op het gebied van ons project zelf!
Groetjes, Quirijn en Jorn

  • 26 April 2013 - 09:21

    Marloes Fröling:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Klinkt alsof jullie wel vaker naar de tropen zijn
    geweest ;) Ben benieuwd wat Jorn van die kant van de aarde vind!
    Mijn voorbereidingen schieten al aardig op. Nog een weekje en dan kan ik ook weer
    tropische regenbuien meemaken. Nou dan spreek ik jullie vast wel weer.
    Heel veel succes daar met jullie projecten, ben benieuwd hoe die gaan lopen!
    Liefs, Marloes

  • 26 April 2013 - 10:46

    Tijntje:

    Klinkt alweer oké! U staat aan de rand van het avontuur zullen we maar zeggen :) Hou ons maar lekker op de hoogte met allemaal mooie verhalen!

  • 01 Mei 2013 - 12:58

    Arie Dallinga:

    Dat klinkt allemaal prima. Fijn dat jullie een goed onderdak hebben kunnen vinden, maar met iemand die hier al enige ervaring in heeft scheelt dat een slok op de borrel!! Succes met de verdere voorbereidingen.
    Groetjes, Arie Dallinga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 65653

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: