Singapore at night - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Singapore at night - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Singapore at night

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

09 Februari 2012 | Singapore, Singapore

Hey allemaal,
Na een vertraging van 2 uur zijn we vannacht richting Singapore vertrokken. Ik zat naast een aardige oudere Britse dame, en heb de tijd doorgebracht met slapen, films kijken en slapen. Aangekomen in Singapore werd meteen duidelijk wat mensen bedoelen met een 'warme handdoek'over je gezicht. Er kan geen airco overheen. Omdat ik geen zin had in gedoe heb ik de taxi gepakt naar mijn hostel, en meteen gevraagd waar ik mijn bus voor de volgende dag moest boeken. Maar daar aangekomen blijkt dat ze niet naar mijn bestemming rijden tot Maart!

Ik ga zo nog even terug, er zijn behoorlijk wat maatschappijen, en ik moet anders toch een ticket naar de grens van Maleisie nemen, want als ik uiteindelijke met de taxi moet, dan kan ik dat beter doen vanuit Maleisie, in verband met de kosten.

Maar van dat korte stukje, nog geen kilometer zeg maar, zijn zowel mijn t-shirt en blouse doorweekt, en het is nu nacht. Heb ik het tropische klimaat toch wat onderschat.

Vanavond ga ik dus maar een mailtje sturen en proberen te bellen naar mijn contactpersoon op het eiland, en anders maar met de taxi erheen.

Maar de reis is dus erg voorspoedig gegaan. Het verbaasd me zelfs hoe gemakkelijk je jezelf over de wereld kan verplaatsten. Vanuit Velp zit ik nu zonder problemen, afgezien van wat vertraging, in een hostel in Singapore!

Wanneer de volgende update komt is nog onduidelijk, ik weet niet hoe de internetverbinding zal zijn op het eiland of in Mersing.

Tot snel!

  • 09 Februari 2012 - 14:23

    Geert :

    Lekker Qiwi. Tropen zijn toch altijd warm. Trouwens het skype gesprek moeten we een keer inhalen. Ik zat in de mediatheek, dus kon niet voluit praten.

  • 09 Februari 2012 - 14:55

    Hannah:

    LIKE! Hostels zijn overal hetzelfde:) mooi!
    Genieten!

  • 09 Februari 2012 - 15:45

    Rosalie:

    wat leuk om dit te lezen!
    en ik zat al te moperen op dat vliegtuig toen ik de 2uur vertraging las, maargoed het is natuurlijk geen NS. stomme gewoonte.
    fijn om te lezen dat je heel bent aangekomen en niet bent aangehouden of wat dan ook. wel weer een beetje jammer van die bussen. maar misschien is een taxi wel net zo goed of beter. die brengt je wel echt bij plaats van bestemming. mij lijken buitelandse bussen maar eng.
    en een beetje gratis sauna is goed voor je ;)
    (ik heb de afgelope 2 dagen al paar keer tegen die ventielator aan zitte duwen en ik moet zeggen.. de kikkers fluiten weer! :D dat getril heeft toch echt effect op hun gedrag, krijgen ze hoofdpijn van)
    veel liefde vanuit nederland!
    ps. de elfstedentocht gaat niet door.. zo jammer dit!

  • 09 Februari 2012 - 15:46

    Rosalie:

    excuus! mopperen met 1 p.. tssss

  • 09 Februari 2012 - 17:21

    Tom:

    Beter doorweekt van tropische hitte, dan van een dagelijkse fietstocht naar je stage. Gaat lekker dan tot nu toe! Je moet gewoon hard blijven gaan..

  • 09 Februari 2012 - 20:06

    Leoni:

    Wat fijn dat je goed bent aangekomen in je hostel. Het is ook altijd wat met dat reizen, nu nog een busverbinding zien te vinden. Misschien gaat er wel één vanaf de grens? Hopelijk slaap je goed en drijf je niet je bed uit.van de warmte. Sterkte met verder reizen, liefs mams.

  • 09 Februari 2012 - 20:27

    Theo:

    Goed om te horen dat je Heathrow hebt overleefd. Het temperatuurverschil is dus zo'n 40 graden (van min 8 naar 32). Daarbij komt nog je jetlag. Dus het is wel meteen een zware dobber denk ik. Ik hoop dat je stage-adres je kan vertellen hoe je het beste verder kan reizen en anders maar op je gevoel iets verzinnen. Je hebt toch een kompas bij?

    Het gaat allemaal goed komen. Over een dagje of 2 lig je aan het strand stage te lopen.

    Liefs, pappa


  • 09 Februari 2012 - 23:03

    Marloes:

    Hey liefje,
    Fijn dat je in Singapore bent aangekomen. Maar wat een raar verhaal dat je niet naar de bestemming kan komen.. Hoop dat er snel een oplossing komt:)
    Ik ben inmiddels wel op bestemming aangekomen. Het is hier erg mooi en gelukkig niet al te warm omdat ik halverwege een berg zit. Wel klam...
    Maar goed ik heel veel succes met op je eiland komen!! En ik hoop dat je er snel internet hebt, dan kunnen we skypen:)
    Heel veel kusjes van mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 65728

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: