One coconut a day... - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu One coconut a day... - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

One coconut a day...

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

12 Februari 2012 | Maleisië, Mersing

Hallo allemaal!
Ik was even offline, maar nu is het me dan toch gelukt om weer eens wat te posten!
Ik zal proberen te beginnen waar ik gebleven was. Oja, De eerste ochtend in Singapore. Na mijn sleutel samen met de borg achtergelaten te hebben in een nog niet ontwaakt hostel, ben ik op zoek gegaan naar de juiste bus, wat nog best wel een klus was. Gelukkig kon de locale 24/7 winkel mij wel helpen, en voor 2,40 dollar zat ik in een bus naar de grens. Daar aangekomen moesten we uitstappen en door de controle heen. Dan weer in de bus, maar dan begint het spelletje. Je mag namelijk alleen in je eigen bus weer instappen, en ik had dat niet onthouden. De enige aanwijzing die je krijgt is dan wat gewijs in een bepaalde richting, tot je uiteindelijk zelf je bus weer ziet. Dan kom je bij de Maleisische grens. Zelfde verhaal, alleen deze keer is je bus gewoon verdwenen en moet je bij verschillende bussen proberen tot er een toevallig dezelfde maatschappij blijkt te hebben. Die bracht me naar een busstation in Johor Bahru. Toen ik uitstapte stond er iemand me al op te wachten met de vraag waar ik heen ging. Hij bracht me ook nog even naar de geldautomaat, en toen ik mijn ticket naar mersing had gekocht, voor 11,50 ringit, was hij ineens weg. Mijn bus ging maar 2 keer per dag kwam ik later achter, en die van mij ging 10 minuten later. Overigens zijn deze bussen met airco, dus ik was helemaal tevreden. Het maakte me ook weinig uit dat die malloot van een chauffeur reed alsof we allemaal dood moesten. Aangekomen in Mersing liep ik een beetje rond te dolen, want mijn telefoon, die die ochtend nog werkte toen ik had laten weten dat ik er aan kwam, werkte nu niet meer.

Ineens werd ik aangesproken, en bleek ik de juiste persoon gevonden te hebben. Met de boot vertrokken we naar Batu Batu, en aangekomen bleken de foto's op de website niet helemaal juist te zijn. Het was vele malen mooier.

Na een paar dagen hier geaclimatiseerd te hebben is het toch wel erg mooi hier.
Ik moet nu wel gaan afronden, want de internetverbinding is vooral bedoelt voor werk, en niet voor dit soort dingen.

Batu batu is een echt tropisch eiland, kokosnoten, bloemen, vlinders zo groot als vogels, vogels in alle kleuren en maten, en hagedissen groter dan een meter.

Tot snel!

  • 12 Februari 2012 - 14:23

    Marloes:

    Hey lieverd,
    Nu ben ik lekker de eerste! Wat een avontuur zeg.. Maar fijn dat je helemaal goed zit nu daar.
    Jammer van het skypen maar ik hoop dat we nog wel veel kunnen emailen.
    Wens je een hele fijne tijd daar op je eiland en hoop dat je niet te erg verbrand :p
    Kusjes van mij!

  • 12 Februari 2012 - 14:29

    Hans En Ineke:

    Vanmorgen even via sms gehoord dat je op je bestemming bent. Je hebt ook al heel wat meegemaakt! Leuk om nu ook jou verhalen te lezen.Veel succes en geniet van al het moois. Groet,Hans en Ineke

  • 12 Februari 2012 - 14:42

    Leoni :

    Hoi Schat, we vinden het fijn om weer wat van je te lezen.
    Gelukkig ben je er dus goed aangekomen. We zijn erg benieuwd naar je eigen slaapplek daar en hoe het eten is, dus de gewone leefomstandigheden etc.
    Hopelijk heb je tijd om zelf ook te genieten en rond te lopen op "je"eiland.
    Klaas heeft een nieuwe zacht lopende ventilator op je mooie paledarium gemonteerd, wat een genot!
    We hebben er foto's van maar die sturen we wel gewoon per mail toe, hopelijk kan je die daar openen.
    Veel plezier met het verder ontdekken van je omgeving.
    Liefs mams

  • 12 Februari 2012 - 14:48

    Steven:

    Fijn om te horen dat je goed bent aangekomen!
    Hopelijk heb je snel die vakantie wifi tot je beschikking en kunnen we meer zien en horen van je.
    Succes daar en tot spreeks!

    gr. Steven


  • 12 Februari 2012 - 14:51

    Jorn D:

    Hah! Goed bezig man, ben blij dat het je bevalt! :). We houden elkaars reis op de hoogte!
    Ik zal binnenkort is wat foto's van mijn bedgenoot laten zien, pretty big spider :p. Veel plezier daar en veel succes! Zal je af en toe spreken via mail of reisblog :).

  • 12 Februari 2012 - 15:05

    Theo:

    Gelukkig, je bent gearriveerd! En zo te horen is het laatste deel van je reis redelijk soepel verlopen.
    Knap hoor, hoe je je door al die vreemde reisobstakels heen manoevreert. Heb je toch weer iets van een terrarium om je heen. Met een wat grotere maat hagedissen. We zijn allemaal erg benieuwd naar de eerste foto's van je droomeiland.
    Hier sneeuwt het momenteel. Het zou vandaag gaan dooien. De winter lijkt dus op zijn eind te lopen. Over een paar maanden is het hier lente. Met vlinders zo groot als......als...hele kleine vogeltjes.
    Ik hoop dat je snel je draai vindt daar en je een leuke stageplek gaat hebben.

    Liefs, pappa

  • 12 Februari 2012 - 15:50

    Hannah:

    ik herken dit soort verhalen wel een beetje van je haha.... ik weet nog die ene waarin stond: ik wilde niet dezelfde weg terug dus toen ben ik gevallen en een gletsjer afgeschoven... nouja goed dat je goed bent aangekomen! ga maar lekker genieten van de mooie vlinders en vogels en het mooie uitzicht en laat ons ook mee genieten met wat mooie foto's! veel plezier!
    xx

  • 13 Februari 2012 - 00:30

    Lieke:

    Nice! Klinkt als een paradijsje! Al een hangmat geinstaleerd?

    cheers!

  • 13 Februari 2012 - 06:20

    Bastiaan:

    Goed te horen dat je goed bent aangekomen. Pryta stond al standby maar dat is dus niet nodig geweest.
    Als het goed is zit je eerste werkdag er zo'n beetje op (we werken ongeveer de zelfde tijden nu wand ik zit in de nachtdienst), maar wat ga je daar nu eigenlijk doen?
    behalve dan kokosnoten drinken lekker fruit eten beetje zwemmen snorkelen uit de zon liggen en opwarmen ;)

    Groetjes,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 65677

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: