The island life - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu The island life - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

The island life

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

13 Februari 2012 | Maleisië, Mersing

Hallo allemaal!
Vandaag een update van wat ik nu eigenlijk doe hier op dit eiland. Batu Batu, letterlijk “steen steen” is een resort in wording, de eigenaar heeft een palmolie plantage op het vasteland, en wil zijn bedrijf uitbreiden. Batu batu moet een zelfvoorzienend resort worden, met een groen uiterlijk. Denk aan bijvoorbeeld een beplantingsplan met alleen inheemse planten en bomen, een eigen kruidentuin, compostplan, en ecologisch verantwoorde producten en activiteiten. Het is een vrij prijzige ervaring. De kamers moeten $250 per dag gaan kosten. Als het klaar is… De soft opening staat gepland in April, maar dat wil niet zeggen dat alles dan af is. Het herbebossen (met fruitbomen etc.) van een deel van het eiland staat bijvoorbeeld gepland voor volgend jaar.

Ik ben als stagaire ingepland onder Lali, een perma-culturalist die gaat over de beplanting van het resort terrein. Denk bij het woord resort aan het meest idyllische tropische plaatje dat je je kan bedenken, en dan nog ietsje mooier. Ik mag haar helpen bij alles wat er moet gebeuren, en uiteraard zijn eigen inbreng gewaardeerd. Zo heb ik voor de nog op te zetten kwekerij, om de bomen te vermeerderen en te verplanten een ‘watertafel’ bedacht. De stekken van bomen worden in speciale plastic zakken gedaan, om ze als ze wortel geschoten hebben rond de villa’s te plaatsen. In het begin hebben ze behoorlijk wat water nodig, en dat kan het makkelijkst door ze allemaal in een keer water te geven, door ze in mijn watertafel te zetten dus.
Verder willen de bezoekers straks op een makkelijke manier op het eiland kunnen rondlopen. Ik ben al een paar keer op onderzoek uitgeweest om te kijken wat er is op het eiland, en vandaag heb ik een oud pad vrijgemaakt met een machete, om het wat makkelijker te maken.
De onderzoekjes van mij worden gewaardeerd, omdat ik erg mobiel ben, en ze hier niet zo graag in de hitte over de rotsen langs de kust klauteren. Daarom maak ik erg veel foto’s, die ik dan ’s avonds laat zien waarna we samen de mogelijkheden bekijken. Aan de hand daarvan hebben we nu al genoeg gepland om mij 2 jaar bezig te houden.

Er is uiteraard nog veel meer om te vertellen, maar dat bewaren we voor de volgende keer.
Groetjes!

Ps. Alle foto’s zijn zelfgemaakt…

  • 13 Februari 2012 - 13:18

    Quirijn Coolen:

    Iedereen bedankt voor de reacties! Ik vind het erg leuk om ze steeds te lezen!

  • 13 Februari 2012 - 13:24

    Nils:

    Gaaf Qiwi! Volgens mij kun je het daar wel een half jaartje vol houden;)
    Wat voor camera gebruik je?

  • 13 Februari 2012 - 13:40

    Marloes:

    Hey lieverd,
    Wat een super mooie foto's! Lijkt me echt wat voor jou dat over rotsen klauteren :p
    Nou veel plezier met sterren kijken en ik volg jou natuurlijk ook op je blog :)
    Kusje van mij

  • 13 Februari 2012 - 13:41

    Geert:

    Nice foto's Qiwi.

    Nu weet ik waar ik over ga dromen vannacht.
    Ik mis jullie wel allemaal in huis. Veel te stil en vooral een half jaar niet meer gezamelijk agen.

    Geniet ervan en kom snel weer terug :D

  • 13 Februari 2012 - 14:56

    Steven:

    He!

    Super vet die foto's!. wel een eiland waar je een half jaar kan uit zitten.
    en ook nice dat je binnen komt lopen aan een begin van zo'n project. dan zie je ook meteen het resultaat van je werk.
    benieuwd naar de volgende reeks foto's.

    gr steven

  • 13 Februari 2012 - 15:44

    Jesse:

    Heel erg gaaf Qiwi! Mooi om te horen dat je nu al zo goed op je plek zit daar.
    En wat een prachtige foto's!

  • 13 Februari 2012 - 18:57

    Theo:

    Ik word helemaal vrolijk als ik je hoor vertellen over je belevenissen daar. Hebben ze in het resort geen vouchers met korting voor jouw familie, vrienden en bekenden. Lijkt me wel wat!

    Wat eet je? Hoe slaap je? Maak je lange dagen? Vertel!

    Liefs, pappa

  • 14 Februari 2012 - 08:10

    Gerard Smith:

    geweldig om te zien Quirijn; je weet toch dat je neef Gerald, mijn zoon in KL woont ?
    zijn mobiele nr is 0060192221809; stuur hem je webadres ook toe of bel hem dat vindt hij zeker heel leuk.
    Ik zal je volgen.

  • 14 Februari 2012 - 19:41

    Kirsten:

    Gaaf man! Vooral de foto's!
    Super leuk!

  • 15 Februari 2012 - 06:15

    Hans Fröling:

    Het klinkt schitterend en ik krijg het gevoel dat je daar zeer op je plek bent, raak niet te zeer verslingerd en kom weer terug, Hans en Ineke

  • 15 Februari 2012 - 07:07

    Gerald:

    hey Quirijn, je neef hier ;)
    Selamat Datang ke Malaysia!

    ik kreeg deze URL door van mijn vader. leuk dat je hier bent.
    laat me weten als je zin&tijd hebt om langs te komen in KL.
    je bent uiteraard van harte welkom bij ons te logeren.
    geef maar een gil op gerald.smith@gmail.com of 019-2221809

  • 16 Februari 2012 - 10:09

    Quirijn Coolen:

    @ Nils,
    De camera die ik gebruik is een Canon powershot SX 210.

    @Gerald,
    Ik kom zeker nog eens naar KL binnenkort, ik zal je laten weten wanneer dat is.

    @iedereen,
    Bedankt voor de berichtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 65676

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: