Working at Pulau Tengah - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Working at Pulau Tengah - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Working at Pulau Tengah

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

17 Februari 2012 | Maleisië, Mersing

Hey iedereen!
Weer eens een korte update vanaf Pulau Tengah!
Gister voor het eerst geprobeerd zonder mijn 30+ zonnebrand te werken onder een bewolkte hemel. Geen goed idee. Ik ben vandaag gekluisterd aan het administratieve werk, omdat ik de zon niet in durf met mijn gloeiende rug. Morgen maar weer aan de zonnebrand.

Goed nieuws vanuit thuis ook! Ik heb het laatste deel van het beheersplan gehaald, en dat betekent dat die periode nu compleet is. Mijn tweede jaar is nu officieel afgerond! Daarnaast heb ik het officiële SEFIC diploma gehaald. SEFIC is een wereldwijd bekend diploma voor professional english speakers. Ook binnen dus.

Gister is de baas, Dato weer op het eiland aangekomen. Ik heb hem laten zien wat ik aan het doen was en wat de plannen waren. Met hem zijn ook nog de nieuwe Belgische kok, en John aangekomen. John zal hier de duiklessen gaan verzorgen en ik mag hem daarbij assisteren als ik wil, wat wil zeggen dat ik ook een aantal certificaten moet hebben natuurlijk. Wel zo leuk om te doen, als het toch gratis is.

Er komen dus nog steeds activiteiten bij, maar ik zeg altijd duidelijk erbij dat ik niet weet in hoeverre ik het af kan krijgen.
Ik slaap op dit moment in een van de workers appartment, maar die zijn nog under Construction, en dat betekent dat ik pas sinds gister een ventilator heb, een van de primaire levensbehoeften hier. Mijn kamer bevat nu een raam, met gaas alleen, geen echt raam natuurlijk, je wil zoveel mogelijk ventilatie. Verder een deur die niet dicht kan, 2 lampen aan het plafond, en een ventilator. Wie weet komt er nog meer in, maar ik denk het niet. Ook geen flauw idee of ik ergens anders heen verhuis, maar het maakt me eerlijk gezegd ook niet zoveel uit, ik hoef er toch alleen maar te slapen. Het enige wat ik mis is een wasmachine, ik moet nu mijn kleren handmatig wassen, en daar ben ik nog niet aan toegekomen, zeg maar geen zin in.
Het eten hier is drie keer per dag warm, altijd rijst, altijd chili, en voor de rest vis, kip en wat groenten. Valt aan te wennen, maar het is soms erg heet, en dan echt erg heet.

Ik ben gelukkig helemaal geacclimatiseerd, en dat is wel prettig, dan kun je overdag nog wat uitvoeren, behalve als je verbrandt bent natuurlijk.

Dat was het weer, volgende keer meer!

  • 17 Februari 2012 - 05:49

    Jorn:

    Hey super tof! We moeten nog een keer skypen! Even wat meer contact houden:)

  • 17 Februari 2012 - 05:51

    Jorn S:

    Ik ben jorn s trouwens :p

  • 17 Februari 2012 - 08:06

    Ayla:

    Hoi Qiwi!! Zo te lezen ben je goed beginnen met je stage! Heel leuk om je foto's te zien! Gecko's etc kom je daar natuurlijk iedere dag tegen, maar wij nooit! Ben benieuwd naar je duikervaringen. Als dat straks bij dat mooie eiland van je is, kan het niet anders dan super gaaf worden! Groetjes!

  • 17 Februari 2012 - 08:33

    Steven:

    he Qiwi!

    Gefeliciteerd met de studie!
    wel lijp dat je aan het begin van zo'n project binnen stapt waar je meteen resultaat ziet.
    En duik lessen gratis. Doen! haha. ook altijd mooi om in je zak te hebben.

    wel een beetje privacy op je kamer? :P

    gr Steven

  • 17 Februari 2012 - 08:35

    Rosalie:

    gefeliciteerd met je afronding van je jaar! moet een hele opluchting zijn :)
    en zo te horen kom je met nog feel meer certificaten thuis, goed bezig.
    volgend jaar ben jij nog niet terug.. al die activiteiten! super.
    en die gecko's zijn inderdaad de beestjes die je hier voor paar euro koopt op de beurs.
    dat eten klinkt wel saai, elke dag rijst. maar this dat je geen brood lust dus je zal het ook wel niet missen :p
    verder heb ik op stage moeten helpen bij een hittestres proef. en heb 2 dagen lang in een stal van 38 graden en 80 % luchtvochtigheid moeten werken. bah bah! ik zal nooit kunnen wennen aan dat tropische klimaat. alles wat je aanraakt is nat en warm..
    ik vind het maar knap dat je dat zo goed volhoud!
    en super leuk om jou verslagen zo steeds te lezen, top :)

    liefs

  • 17 Februari 2012 - 11:01

    Hans En Ineke Frölin:

    Gefeliciteerd met je studieresultaten en met je verbrande rug. ik betwijfel of je zo snel weer de zon in kan, houd je haaks.

  • 17 Februari 2012 - 13:17

    Robert:

    Goed te lezen dat het je goed gaat.
    Jammer dat je er precies nu moet zitten.
    Of vier je daar zelf ook een beetje carnaval?

  • 17 Februari 2012 - 13:32

    Marloes:

    Hey lieverd!
    Had je net al een mailtje terug gestuurd, maar wilde toch nog even reageren op je blog.
    Ik ben het met Rosalie eens over het eten, dat klinkt erg saai :p maar je hoeft het
    in ieder geval niet allemaal te betalen hihi dat scheelt. De duiklessen zijn wel ontzettend
    gaaf! Hoop snel meer van te horen.
    Veel sterkte met je rug vanacht met slapen.. en spreekje snel.
    Xje

  • 17 Februari 2012 - 15:51

    Geert:

    Ziet er goed uit Qiwi. Neem maar een van die leuke beestjes mee ;)

  • 17 Februari 2012 - 18:53

    Bastiaan:

    Haha ja spicy daar houden ze van, jij missschien nu nog niet maar je gaat het erg snel lekker vinden. En je gaat het verschrikkelijk missen als je het niet meer hebt.
    Die gecko's heb je ook in je kamer dat weet ik zeker maar zijn toffe beesten, ben je al wakker gehouden door ze wand er komt best veel geluid uit als ze zich op hun gemak voelen.

  • 17 Februari 2012 - 19:21

    Jorn Dallinga:

    Ziet er allemaal leuk uit man! Misschien iets te heet, maar op gegeven moment raak je er vast wel aan gewend! Duik lessen zijn ook erg tof, mooi als je daar een certificaat van kan halen. En gefeliciteerd op je beheersplan, haha, eindelijk naar 7 keer proberen? :P Moest ik ff kwijt!

    Ik hoor het wel! Succes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 65731

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: