Proper work and Leisure management - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Proper work and Leisure management - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Proper work and Leisure management

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

26 Maart 2012 | Maleisië, Mersing

Het is nog niet zo lang geleden sinds mijn vorige bericht, maar ik heb alweer genoeg stof voor een nieuwe, dus ach, laten we maar weer eens een update doen.
Het begon allemaal met nieuw internet….
Voorheen moesten we gebruik maken van een collectieve usbstick, vanwaar we internet hadden, maar nu hebben we draadloos internet, en momenteel zit ik achteraan bij de workers area, en ik heb nog steeds een beetje verbinding. De nieuwe verbinding werkt via de satelliet, dus is met skype wat langzamer, maar hij is wel stabieler, en moet sneller worden, maar dat moeten ze nog even centraal regelen, Maleisie heeft namelijk over het algemeen niet zulke snelle verbindingen, dus dat moet even opgekocht worden.
Verder is de oude keuken, lees hutje met open riool/sloot en koken tussen de vliegen, afgebroken en hebben we een nieuwe keuken achter bij de workers. Het is schoon, en het eten is ook beter want; de kok is gearriveerd, en met hem de hulpkok en beter eten. De echte keuken is nog niet klaar, maar het eten is al wel veranderd, en dat is wel zo prettig. Verder… Ik ben mijn villabed kwijt, maar dat was niet zo erg, want het was ook een opslag voor iedereen en alles, en op het bed hadden al behoorlijk wat mensen geslapen. Sinds gister heb ik mijn eigen OKO dorm. OKO staat voor ökologie, het centrum op het eiland dat de basis is voor het onderzoekscentrum van Wild Asia, de organisatie waar ik stage bij loop. Ik heb daar mijn eigen, jazeker, IKEA bed, dus dat was heerlijk schroeven. Het is een nieuw bed, een nieuw matras, nieuwe lakens, heerlijk slapen dus in mijn grote, bijna muggenvrije, en door de 3 ventilatoren koele kamer. De bedden zijn van elkaar afgezonderd door een gordijntje, wat weinig privacy geeft, maar dat is geen probleem, met mijn muziek in slaap ik heerlijk na weer een hete dag werken.

Gister zijn ook twee Wild Asia members aangekomen, waarvan ik een erg graag mag. Zijn naam is Simon Buckwell, een echte Engelsman met eenzelfde accent. Hij heeft een grote voorliefde voor vogels (dus ik kan je straks wat meer namen geven Peter) en vanochtend heb ik met hem al een ronde gemaakt over het eiland. Met zijn verrekijker zie je pas hoe mooi de kleinste vogels hier zijn! Hij heeft ongeveer dezelfde interesses als mij, en ik hoop dat ik samen met hem lekker veel kan optrekken, ook naar de naburige eilanden en rotsformaties in de omgeving. Lekker snorkelen, vogels spotten, rondklauteren en kajakken dus!

Kajakken dus, want er zijn ook drie nieuwe kajaks op het eiland aangekomen. Daar heb ik natuurlijk al lekker gebruik van gemaakt. Ben nu twee keer rond het eiland geweest, waarbij ik al twee haaien, een zwarte rog, en enorme zeesterren heb ontdekt. Vandaag wilde ik gaan snorkelen, maar de zee was te ruw, en de stroming te sterk, dus ben weer in de kajak gestapt, en heb weer eens een ronde gemaakt. Met vier meter hoge golven leek het wel wat op wildwaterkanoën, zeker voor herhaling vatbaar dus.

Verder heb ik mijn eerste Turtle gezien! Erg leuk, hij had zich half verscholen onder een rots, dus ik kon hem ongestoord gadeslaan. Waarschijnlijk was het een Olive’s ridley of een Hawksbill. Hoop binnenkort meer te zien.

En dan nu het werk. Ik heb de Explore BB walk bijna af, alleen nog een trappetje aanleggen. Vandaag heb ik de staff voor een introductiewalk genomen, en dat ging me goed af. Van een wandeling die eigenlijk maar een kwartiertje duurt, heb ik er toch 50 minuten van gemaakt door alles te beschrijven en aan te wijzen onderweg. Bovendien was ik niet eens aan het einde van mijn stof, dus dat wil zeggen dat ik het vereiste uur wel vol kan praten als volgende week de eerste bezoekers komen, en ik het voor de echt moet doen. Het moet dan wel goed zijn, want ze betalen er geld voor.

Alles samengevat, het gaat lekker hier. Het zijn lange dagen, dus ik zit wat minder achter de computer, en ga weer eerder naar bed, maar het is goed te zien dat dingen goed gaan en gewaardeerd worden. Toen ik bijvoorbeeld de grote baas, Dato meenam voor een persoonlijke wandeling, heeft hij mij meerdere malen gecomplimenteerd en anderen aangespoord ook mee te gaan wandelen met mij, en dat terwijl het pad nog niet eens af was! Dat voelde wel goed.

Nou, tot de volgende keer maar weer. Groetjes vanuit een wederom zinderend tropisch Pulau Tengah!

  • 26 Maart 2012 - 15:45

    Nils:

    Klinkt weer zeer goed Qiwi! Mooi ook dat iedereen zo enthousiast is. Groeten!

  • 26 Maart 2012 - 19:16

    Vul Hier Je Naam In.:

    lekker bezig!

  • 26 Maart 2012 - 20:11

    Rosalie:

    tijd voor een promotie als ik dat zo lees!
    helemaal super :) je bent ook wel goed hoor ;)

    liefs!

  • 26 Maart 2012 - 22:56

    Peter:

    Ha Quirijn,
    zomaar wat opmerkingen
    - zwaar benieuwd naar de vogelinventarisatie
    - 4-m-golven, kayakje. Volgende opm.
    - de haaien, wat voor typjes zijn dat? Daar zijn soorten in, waaronder verstokte vegetariers
    - bezoekers rondleiden: dat is leuk voor jou!
    - hier barst de bloesem deze week
    Leuk vervolg.


  • 27 Maart 2012 - 05:22

    Hans Fröling:

    Goed te horen dat alles zo goed gaat, hoewel een ikea bed eerder het bewijs van het tegendeel is. Ben niewsgierig naar je volgende plannen, groeten.

  • 27 Maart 2012 - 08:30

    Theo:

    Hallo Quirijn,

    Ik vind je verhalen zo boeiend om te lezen dat de vragen die ik voel opkomen over elkaar heen beginnen te buitelen.

    Een greep.

    Wat zijn dat toch voor putjes die je steeds ontdekt? Eerst vond je er een met een enge slang erin en nu weer een andere put. Zijn het archeologische dingen of zijn het resten van recente bebouwing? En dan die trappetjes. Wel mooi, maar zijn die monsoon-proof? De boot die plantjes komt brengen: Je had toch een nursery om plantmateriaal op te kweken? Wat voor gasten verwachten jullie? Zijn het fanatieke meesters Prikkebeen met vlindernetjes? Of zijn het toch weer de rijke, met camera's behangen Japanners en Amerikanen, die pas thuis ontdekken wat ze allemaal in het echt hadden kunnen zien als die lens er niet steeds tussen had gezeten? Wat kosten 2 weken Batu Batu resort eigenlijk? Zijn die romantische bochten in de paden die je aanlegt zo ontworpen op tekening of ontwerp je die ter plekke. Kijk je wel uit voor de haaien? Je hebt toch wel een zwemvest aan bij het kajakken? Slaap je nu dus op een soort van slaapzaaltje met anderen? Blijft dat zo of ga je nog een boomhut voor jezelf maken in de bush? Tip: Kijk een dezer dagen eens naar de maan een uurtje of 2 na zonsondergang. Eergisteravond was het maansikkeltje weer te zien. Het is volgens mij op de maan nu "volle aarde" want je zag de hele maancirkel flauwtjes bijgelicht. En daarnaast stond fonkelend Venus en eronder Jupiter. Vrij zeldzame samenstand! Het lijkt me bij een absoluut donkere avondhemel zoals bij jou helemaal een prachtig gezicht.

    Je hoeft niet op al mijn vragen in te gaan, hoor! Want dan stuur ik natuurlijk weer nieuwe dus dat hou je dan toch niet bij. Het is meer om aan te geven dat het adembenemend is wat je allemaal ziet en meemaakt en schrijft in je updates.

    Ik hoop dat je wel op je veiligheid let, maar blijf bij al die adembenemende dingen gewoon doorgaan met ademen! Ik zou je wel eens willen zien als excursie-leider. Als er een excursiedeelnemer is met een filmcamera die jou filmt vraag dan eens of hij het ergens wil uploaden zodat we hier kunnen meekijken.

    Nou, ik wacht met spanning je volgende update af.

    Liefs, pappa

  • 27 Maart 2012 - 12:56

    Qiwi:

    @ Pap, Ik zal de vragen maar even via de mail beantwoorden:p

  • 27 Maart 2012 - 17:16

    Marloes Fröling:

    Hey lieverd!
    Goed bezig daar :) Ben blij dat het allemaal goed is gegaan met je trail. Leuk al die beesten die je ziet. Lekker snorkelen tussen de haaien :p
    Ik ben momenteel heerlijk alleen op het reservaat :) Vanochtend zijn de laatste vertrokken. En de manager komt zaterdag weer terug. Heerlijk!
    Nou veel succes daar! En tot snel op skype.
    Dikke kus van mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 65683

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: