Waiting for the rain - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Waiting for the rain - Reisverslag uit Mersing, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Waiting for the rain

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

21 Februari 2012 | Maleisië, Mersing

Hallo allemaal!
Weer eens een kleine update van het inmiddels voortkabbelende eilandleven.
Een van mijn belangrijkste taken op dit moment is de “piling guys” in de gaten houden. Op dit moment word er een steiger gebouwd zodat de grotere boten ook kunnen aanleggen op het eiland. Daarvoor is een extern bedrijf ingehuurd, en die worden per dag betaald, in plaats van per klus. Daardoor hebben ze af en toe niet zoveel haast met werken omdat ze toch betaald krijgen aan het eind van de dag. Mijn baas is daar natuurlijk niet zo blij mee, en wil graag een oogje in het zeil houden als hij er niet is. Dat doe ik dus. Ik hoef ze helemaal niet aan te sporen, alleen maar bij te houden wat ze wel en niet doen. ’s Avonds maak ik dan een report en dat stuur ik op naar Dato, mijn baas.

Overdag heb ik nu ook een beetje een ritme gevonden. ‘s ochtends sta ik elke ochtend om 8 uur op, onvoorstelbaar vergeleken met mijn Nederlandse ritme, maar hier is het wel lekker om de warmte voor te zijn. Ik begin dan na mijn vurige rijstontbijt met bepaalde klussen op het terrein, wat op dit moment vooral opruimen inhoudt. Ze komen straks namelijk een ponton ophalen dat nu gebruikt word door de piling guys, en dat kunnen we dan meteen gebruiken om alle rotzooi op te ruimen die zich inmiddels opgestapeld heeft. Het dilemma is echter dat Dato door heeft laten schemeren dat hij niet zeker weet wat er met het afval gebeurd, en dat er ook een vrij grote kans is dat ze het halverwege van boord kieperen. Daarom weten we nu niet goed wat we hier moeten doen. We willen natuurlijk voorkomen dat zoiets gebeurd, maar wij moeten natuurlijk ook ervan af. We zijn het nu dus maar een beetje aan het sorteren, en misschien verbranden we het wel, altijd nog een betere optie dan op het koraal gedropt laten worden.

Als ik rond 12 uur dan helemaal kapotgezweet aan mijn nog hetere lunch begin is het meestal tijd voor iets rustigers, gister en vandaag heb ik een siesta gehouden, andere dagen zit ik achter de laptop. Met koeler weer ga ik in de namiddag nog wel eens op ontdekking uit, met hete dagen spring ik in de zee.

Vandaag heb ik echter een van mijn missies bereikt, ik heb mijn hangmat tussen twee kokospalmen opgehangen en lekker aan het strand in slaap geschommeld tot mijn slaap ruw verstoord werd door de sandflies.

Mijn benen zijn inmiddels veranderd in een mooie rode bultenzee, maar elke dag deet op doen heeft toch geen zin meer, dat houd ze met al dat gezweet hoogstens 2 uurtjes weg.

Op de foto’s kun je een van de eilandbewoners zien die ik eindelijk op de camera heb gekregen, en dan nog wel in ons kleine dorpje. Ze noemen het hier nog steeds een hagedis, maar het lijkt meer op een jonge komodovaraan.

Tot de volgende keer maar weer!
Qiwi

  • 21 Februari 2012 - 13:08

    Jorn D:

    Ziet er leuk uit man! 8 uur op staan? Is wel wat anders dan Nederland inderdaad, ikzelf moet om 5 uur s'ochtends op staan :p, om de bus van 6 uur s'ochtends te halen. Is ook wel te doen!

    Leuke foto's, wel jammer van die sanflies, die heb ik hier ook. Gruwelijk irritante beesten, was zaterdag naar het strand geweest en mijn benen zijn ook gevuld met bulten. Ik hoop dat je genoeg 'prrrrrikweg' bij je hebt :p

    Succes daar nog! Ben benieuwd naar je volgende verslag!

    Groetjes

  • 21 Februari 2012 - 14:48

    Rosalie:

    die *hagedis* is sowieso zeker weten een varaan!
    grapjassen daar.. mag je wel iets voorzichtiger mee zijn.
    alle varaan soorten hebben een giftig speeksel, de een minder dan de ander maar elke varaan heeft dat bacterien speeksel. en net zoals met gifkikkers, zijn de exemplaren in het wild altijd net iets giftiger als in gevangenschap. dus laat je niet bijten! dan krijg je een goeie ontsteking door dat speeksel, en word je door ze achtervolgt de dagen erna :p das zouden ze ook doen bij een prooi.
    en ze kunnen goed rennen en slaan met de staart. als je er ooit een vangt of moet pakken (jou kennende niet onmogelijk) moet je ze net als een krokodil, bek dicht zien te houden en hoofd stil en de staart in bedwang houden.
    aan de staart te zien is het een indische varaan, maar ben geen expert dus weet het niet 100%.
    heb er wel mee moeten werken op stage, met de kleintjes van een meter dan :p

    ps ik mis je wel hier met carnaval!
    heel leuk om allemaal weer te lezen :)

  • 21 Februari 2012 - 15:25

    Jesse:

    Leuk om te horen allemaal Qiwi. Goed om te zien dat je lekker je plek gevonden hebt en je ritme al hebt.
    Ook erg mooie foto's, prachtig daar!

    Succes verder!

    Groetjes

  • 21 Februari 2012 - 16:25

    Marloes:

    Hey lieverd,
    Wat een werk verricht je daar allemaal zeg! Fijn dat je een ritme hebt gevonden, maar 8
    uur valt idd reuze mee haha nee hoor, ik weet dat het heel vroeg is vergeleken met
    Nederland:) Pas je op voor die varaan ;) wil je graag weer heel terug hebben.
    Vind het wel jammer dat we carnval missen, volgend jaar misschien beter:)
    Spreek je snel weer! Xjes van mij

  • 21 Februari 2012 - 18:09

    Hans En Ineke:

    Het is fantastisch dat je benen al zo natuurlijk opgaan in het landschap. Als je een keer zandvlieg hebt geprobeerd wil je niet anders. Het is inderdaad een varaan, ik gok, varanus niloticus in ieder geval geen komodovaraan daar zit je veel te ver vanaf. Het doet ons goed je zo op te zien gaan in het werk en het zijn schitterende foto's. Het ga je goed.

  • 21 Februari 2012 - 18:47

    Steven:

    Check hem chill zitten daar!, in zen hangmat!
    Nu begint de jaloezie op te komen!

    greetz,

    steven


  • 21 Februari 2012 - 19:01

    Theo:

    Hallo Quirijn,

    Het is een droomeiland als je de foto's ziet. Rechtstreeks uit een reclamespot voor Zwitserleven pensioenen of de betere merken rum. Hoofdprijs postcode loterij zou ook kunnen. Je beschrijft wat van je werkzaamheden die je daar moet verrichten en dan kan ik dat maar met moeite combineren met de hangmat-foto's. Als over een paar weken die palmbomen waar je hem aan vast hebt gemaakt helemaal naar elkaar toe zijn gebogen weet ik dat je er nog veel in ligt. Tussen je werk door. Ga je ook nog naar de vaste wal of zit je als een soort Robinson Crusoe vast op je eiland en kom je een dezer dagen Vrijdag tegen? Als je een keertje naar het vasteland kunt kun je misschien naar de Ikea wat kamer-inrichting aanschaffen. Want je kamer ziet er niet zo vijf-sterren uit. Ook niet zo erg misschien want buiten is het veel leuker. Tot de volgende bladzijde in je dagboek.
    Liefs, pappa

  • 22 Februari 2012 - 00:09

    Bastiaan:

    Hey Quirijntje ik kom net uit de stad met je zusje en je moeder. Maar effe over die afval 10 mijl uit de kust mogen alle etens resten overboord (effe vermalen tot 25 x 25 mm ) en na 25 mijl mach alles overboord behalve plastic. Als je je daar aan houd ben je nog steeds mileu vriendelijk volgens de europese regels. en laat dat wel effe de strengste zijn.

  • 22 Februari 2012 - 17:07

    Patricia:

    Wauw, wat blijven die foto's ontzettend mooi zeg ;-)! Veel plezier en succes verder daar.

  • 22 Februari 2012 - 18:52

    Tom:

    Echt vet die omgeving! Kijk die varaan dan ook baas zijn. Je slaapt 's nachts wel binnen hoop ik? :P Maarem.. carnaval was totaal anders zonder jou! Ben met een paar vrienden in downtown Schijndel geweest. Was wel gezellig maar helaas niet zo leuk als Oeteldonk.. Succes en veel plezier daar nog ;)

  • 25 Februari 2012 - 04:27

    Jorn S:

    woo wil ook wel een paar dagen langs komen :) hoop dat het eiland boven water blijft in het regen seizoen! ha dat je ook elke dag super heet eten naar binnen moet werken :P spater!

  • 25 Februari 2012 - 21:31

    Lieke:

    Hey Qiwi!
    Klinkt relaxed allemaal! Vooral die hangmat! En die varaan (want dat is het) is vet nice! Ik zal hier eens een poging doen op een cape cobra op de foto te krijgen.
    Antwoord op je vraag: Ja bij mij is het super mooi weer. Warm en zonnig. Gelukkig is het hier een droge warmte en niet zo benauwd als bij jou waarschijnlijk.

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 65681

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: