Lazy Cherating - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu Lazy Cherating - Reisverslag uit Cherating, Maleisië van Quirijn Coolen - WaarBenJij.nu

Lazy Cherating

Door: Qiwi

Blijf op de hoogte en volg Quirijn

10 Maart 2012 | Maleisië, Cherating

hoi hoi,
Mijn laatste dag van mijn minivakantie is aangebroken, morgen ga ik weer terug, en dan is het wachten op de eerste boot die me terugbrengt naar Pulau Tengah. Tijd voor een kleine update van mijn ‘days off’.
Toen ik aankwam in Mersing ben ik eerst op zoek gegaan naar een hostel. Mijn geliefde Lonely Planet raadde mij Omar’s backpackers aan, en daar heb ik dus de nacht doorgebracht. De volgende dag heb ik eerst mijn kleren opgehaald van de wasserette, en het was maar goed dat ik op tijd was, want een paar kleren waren nog niet droog. Ze konden ze niet meer schoon krijgen, waren al drie keer in de was geweest. Toch aardig dat ze zo hun best doen voor die 5 euro die je moet betalen. Na even gewacht te hebben was alles droog en kon ik met de bus. Die was stipt een uur te laat, maar geen reden tot paniek, op het busstation kwam er om de 5 minuten iemand vertellen waar de bus zou stoppen, waar hij vandaan kwam, en vooral dat hij er echt zo aankwam. De vriendelijkheid van de mensen hier is echt heerlijk.

Na een drie uur durende busrit aangekomen in Kuantan. Daar wilde ik misschien wel een dagje blijven, maar bij het zien van de stad wilde ik er vooral weer zo snel mogelijk weg. Groot, druk, en smerig. Ik was nog niet uitgestapt of ik kreeg al een taxi aangeboden, maar ik wilde met de bus verder reizen, dat is veel goedkoper. Dus ik liep in de richting van de lokale bussen, althans waar die zouden moeten zijn. Ondertussen werd ik weer aangesproken door een taxichauffeur, die ook wist te vermelden dat er geen bussen meer richting Cherating gingen. Nu ken ik dit trucje wel, dat word wel vaker toegepast, ook tussen rivaliserende busorganisaties. Ik zei dan ook lachend; taxi is 60 RM, and bus only 15! Daarop bood de chauffeur gelijk aan mij voor 50 RM erheen te brengen, en toen ging ik maar overstag. Geen slechte beslissing. Ik weet nu stukken meer over Maleisie, want de chauffeurs hier zijn ook meteen lokale gidsen, en we hadden het zo gezellig dat ik hem vroeg onderweg te stoppen bij een lekker restaurantje, ik zou dan zijn eten betalen. Na lekker gegeten te hebben heeft hij mij voor mijn hostel afgezet.

Voor de rest van de tijd, 4 nachten in totaal, ben ik hier gebleven. Ik heb mijn eigen chaletje, een simpel hutje met kingsize bed, muskietennet, douche en toilet en balkon. Ook is er werkend WIFI, wat voor mij erg praktisch is, want ik moet uiteraard ook wat huiswerk doen.

De volgende dag ben ik weze kajakken op de met mangrove gevulde rivier hier, en onder andere een familie otters, een aapje, en een paar varanen gezien. Weer terug in mijn chalet kreeg ik bijna een neushoornvogel tegen mijn hoofd, en ook de volgende neushoornvogel die ik spotte viel bijna uit de boom. Het zijn vooral hele klunzige vogels dus, maar dat zal wel met die grote bek te maken hebben.

De rest van de dagen heb ik gevuld met relaxen, huiswerk maken, nog meer relaxen en een beetje zwemmen. Ik heb een zoektocht ondernomen naar het verhuren van windsurfborden in dit dorp, maar die zijn helaas allemaal verdwenen. De eigenaar van mijn chalet had er zelf nog wel een, maar was de giek kwijt (!) en de nieuwe komt pas weer over een paar dagen, en dan ben ik helaas alweer weg.

Morgen ga ik waarschijnlijk met de bus om 12 uur alweer terug, en dan denk ik een nachtje in Mersing, omdat de boot dan al vertrokken is. En dan gaan we weer aan het werk!

Groetjes!

  • 10 Maart 2012 - 08:12

    Hans Fröling:

    Wat een ondernemingszin en wat een ervaring, de toekans snap ik niet die komen alleen voor in midden en zuid amerika en opeens een opmerking over huiswerk maken je lijkt wel een calvinist, groeten Hans

  • 10 Maart 2012 - 10:28

    Qiwi:

    Stom van me, het gaat om de Hornbill, verkeerd vertaald door mij. Het moet neushoornvogel zijn. Ik zal het meteen aanpassen:)

  • 10 Maart 2012 - 12:08

    Marloes Fröling:

    Tss zit papa je weer te verbeteren haha :p Maar idd ik hoor die dieren hier
    te zien.. wat ik dus nog niet heb gedaan maar goed..:p
    Leuk verhaal schatje :) fijn dat je van je vakantie hebt genoten!
    Succes met reizen verder en hoop dat je de boot kunt nemen naar je eiland.
    En daar natuurlijk weer veel succes met werken, hoop dat de omschakeling
    deze keer niet zo groot meer is :)
    Xje van mij

  • 10 Maart 2012 - 12:20

    Hannah:

    ha Qiwi! ik heb ff al je verhalen bijgelegen! echt FANTASTISCH klinkt het...helemaal jij
    groeten ook van papa en mama! die vinden het ook leuk om mee te lezen:)

  • 12 Maart 2012 - 21:56

    Peter, Brigitta:

    Brigitta merkt bij de foto van jou in de kano op dat je daar wel verrekte hard moet werken. Ja, je moet ook de wateren daar inspecteren en hoe kan dat nu beter dan vanuit een kano. :-p
    Je begrijpt dat ik weer ingenomen was met je foto's van vogels. ;-)
    En na je vakantie weer werken?
    Wij gaan morgen de verjaardag van Bri vieren.

  • 13 Maart 2012 - 01:57

    Jacob Nugteren:

    He Qiwi. Mooie belevenissen allemaal! Lekker dat je ff een aantal dagen vrij was!! Hoe spreken ze daar Engels? Is dat een beetje te doen. Hier valt het nog tegen, maar ik heb gelukkig nog wel wat collega’s die Engels of Nederlands spreken! Is dat ff boffen! Alleen op straat kom je niet ver met Engels. Succes verder op je stage en maak er wat moois van!! Groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Quirijn

Ik ben Quirijn en ik hou van. En dan een standaardverhaal met clichematige interesses zoals "reizen", "avontuur", "nieuwe dingen ontdekken", etc. Iedereen kan dan vervolgens ja-knikken en denken, "owja daar houd ik ook zo van". Maar ik doe het! En mijn verhalen zijn te volgen via dit blog, mocht je nog inspiratie nodig hebben om er zelf eens een keer op uit te trekken. Veel leesplezier

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 65684

Voorgaande reizen:

18 Augustus 2016 - 18 Augustus 2017

Werken op Bonaire

11 November 2015 - 15 April 2016

Bonaire 2.0

12 Februari 2015 - 22 Mei 2015

Bon Bini Bonaire! Mijn Msc. Thesis studie

23 April 2013 - 18 Juli 2013

Final Thesis Borneo

08 Februari 2012 - 19 Augustus 2012

Stage lopen op een onbewoond eiland

30 December 2007 - 02 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: